Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
פנייה לייעוץ אישי



רשלנות רפואית בתרופות

לעיתים, טעות של הצוות הרפואי עשויה לגרום נזק רב למטופל ולעלות לו ביוקר. אמנם לא כל טעות במתן תרופות היא רשלנות רפואית, אך בהרבה מקרים אכן מדובר ברשלנות המאפשרת קבלת פיצוי.

רשלנות רפואית בתרופות

מהי רשלנות רפואית בתרופות? מהם המקרים השכיחים ביותר של רשלנות רפואית בתרופות ואיזה פיצוי ניתן לקבל? כל התשובות במאמר שלפניכם.

תוכן עניינים

מהי רשלנות רפואית בתרופות?

כאשר הצוות הרפואי המטפל גרם נזק למטופל ע”י מתן תרופה או ע”י אי מתן תרופה, מבלי שנקט במידת זהירות המצופה מצוות רפואי סביר בנסיבות העניין, המקרה עשוי להיחשב רשלנות רפואית בתרופות.

על מנת להוכיח רשלנות רפואית בתרופות, נדרש להוכיח כי מתקיימים מספר תנאים.

התנאי הראשון, הוא הוכחת הנזק. זאת על ידי מסמכים רפואיים המאשרים את הנזק שנגרם למטופל.

התנאי השני, הוא התרשלות הצוות הרפואי. התרשלות הצוות הרפואי במתן תרופה או בכל פעולה אחרת שעשה, תבחן בהשוואה לפעולות הנדרשות מצוות רפואי בנסיבות העניין.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

רק במידה שהצוות הרפואי סטה בהתנהגותו ממידת הזהירות המצופה, ייחשב הצוות כמי שהתרשל בעבודתו.

התנאי השלישי, הוא קשר סיבתי בין ההתרשלות לנזק. כלומר, נדרש להוכיח כי התרשלות הצוות היא הסיבה לנזק שנגרם.

רשלנות רפואית בתרופות עשויה לבוא לידי ביטוי באי מתן תרופה כלל, מתן מינון שגוי של תרופה, מתן תרופה לא נכונה וכדומה.

מהם המקרים הנפוצים ביותר של רשלנות רפואית בתרופות?

המקרים הנפוצים ביותר של רשלנות רפואית בתרופות הינם מתן תרופה בשילוב אסור, מתן מינון שגוי או איחור במתן התרופה.

  1. מתן תרופה בשילוב מסוכן – בחלק מהמקרים של רשלנות רפואית בתרופות, מדובר במתן תרופה שאינה מותאמת למטופל.
    חוסר ההתאמה עשוי להתבטא לדוגמא במתן חומר שהמטופל אלרגי אליו או במתן תרופה שאינה מתאימה ברכיביה לתרופות אחרות שנוטל המטופל.
  2. מתן תרופה במינון נמוך או גבוה מהנדרש – טעות במינון התרופה, עשויה להוביל לנזקים חמורים אצל המטופל ולהיחשב רשלנות רפואית.
  3. איחור במתן תרופה או אי מתן טיפול תרופתי כלל – גם כאשר מדובר בתרופה הנכונה או במינון הנכון, לעיתים מתן התרופה מתבצע בשלב מאוחר מידי ולמטופל כבר נגרם נזק כתוצאה מהתרשלות הצוות הרפואי. בחלק מהמקרים, יכול להיווצר מצב בו המטופל כלל לא מקבל טיפול תרופתי וזאת כתוצאה לדוגמא מאבחנה רשלנית שגויה.
  4. שגיאה של הרוקח במתן התרופה – בחלק מהמקרים, גם כאשר הרופא רושם עבור המטופל את התרופה הנכונה, הרוקח נותן למטופל תרופה שגויה שעלולה להוביל לנזקים חמורים.

איזה פיצוי ניתן לקבל במקרה של רשלנות רפואית בתרופות?

הפיצוי שניתן לקבל במקרים של רשלנות רפואית בתרופות משתנה בהתאם לנזק שנגרם למטופל ובהתאם לנסיבות המקרה. במסגרת הפיצוי שיינתן, ישוכללו הנזקים הממוניים והלא ממוניים שנגרמו למטופל. כאשר מדברים על נזקים ממוניים, הכוונה היא להוצאות רפואיות של המטופל כגון אמצעי שיקום, טיפולים רפואיים, סיעוד אם נדרש, אובדן כושר השתכרות ועוד.

הפיצוי שניתן לקבל במקרים של רשלנות רפואית בתרופות משתנה בהתאם לנזק שנגרם למטופל

לעומת זאת, כאשר מדברים על נזקים לא ממוניים, מדברים על נזקים שקשה יותר לכמת אותם כגון כאב וסבל, פגיעה באוטונומיה, קיצור תוחלת חיים ואבדן הנאות חיים שנגרמו כתוצאה מהתרשלות הצוות הרפואי. חישוב הפיצוי מתבצע על פי נסיבות המקרה וחומרת הנזק, ולכן יש קושי לנקוב בסכום פיצויים ספציפי. אך ניתן לומר שכתוצאה מרשלנות רפואית בתרופות, ניתן לקבל פיצויים בסכום של מאות אלפי שקלים.

כיצד ניתן למנוע רשלנות רפואית בתרופות?

ניתן למנוע רשלנות רפואית בתרופות בעזרת כמה צעדים פשוטים.

ראשית, יש לשאול על התרופה שקיבלתם, לבדוק מה שם התרופה, למה היא מיועדת ומה המינון שנרשם עבורכם. בעזרת שאילת שאלות על התרופה, תוכלו להסב את תשומת ליבו של הרופא לפרטי התרופה ובכך לוודא שאכן מדובר בתרופה הנכונה. בנוסף, נסו לספק לרופא שלכם כמה שיותר מידע שלא בדק לגביכם. במידה שאתם נוטלים תרופה שלא נשאלתם לגביה, גם אם מדובר בתרופה טבעית, יידעו את הרופא ליתר ביטחון.

לסיכום, הוכחת רשלנות רפואית בתרופות עשויה להוות משימה לא פשוטה כלל, זאת בשל העובדה שלעיתים קשה להוכיח כי התרשלות הרופאים היא הגורם לנזק. לכן, ייצוג משפטי מקצועי ע”י עורך דין העוסק בתחום, עשוי להעלות את סיכויי הצלחת התביעה, שכן עורך דין מיומן ובקיא יודע כיצד לטפל בנושא באופן היעל והמהיר ביותר.

*אין בניתוח המשפטי ובתוכן של אתר rashlanut-psakdin העוסק ברשלנות רפואית משום המלצה או חוות דעת והכוונה משפטית המחליפה ייעוץ פרטי מעורך דין.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8043659
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף