Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
פנייה לייעוץ אישי



רשלנות רפואית בעקירת שיניים

רשלנות רפואית בעקירת שיניים

תוכן עניינים

טיפולי עקירה, רשלנות רפואית ורופאי השיניים

אחד מחלומות הבלהות של מי שעומדים לפני ניתוח, הוא החשש כי הרופא יבצע ניתוח לא נכון או, חלילה, יכרות לאדם איבר שאין צורך לכרות.

כאשר אנחנו חושבים על רשלנות רפואית, בדרך כלל, אנחנו חושבים על מצבים כאלה של רשלנות רפואית בניתוחים שונים ופחות על רשלנות רפואית של רופאי שיניים.

אולם, כאשר רופא שיניים עוקר בטעות את השן הלא נכונה, הרי שמדובר ברשלנות רפואית לא פחות חמורה מאשר זו של מנתח שכרת איבר לא נכון. רשלנות רפואית בטיפול שיניים היא רשלנות רפואית בכל מובן המילה. גם רופאי השיניים כפופים לכל אותן החובות ולרף ההתנהגות הגבוה הנדרש מרופאים. לא בכדי הם רופאי שיניים.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מה שמרכיב את הרשלנות הרפואית שיניים איננו אלא אותו המרכיב של הרשלנות בכלל: חריגה מהסביר. כאשר בית המשפט בא לקבוע אם רופא חרג ממתחם הסבירות בטיפול מסוים, הוא משווה את פעולותיו של הרופא הנתבע אל מול פעולותיו של רופא סביר העוסק בתחום זה.

מובן כי בית המשפט איננו רופא שיניים ועל כן נעזר הוא בעדותם של מומחים אשר מעידים בפניו בדבר התקיימותה של רשלנות ובית המשפט בורר על פי חוות הדעת המוגשות בפניו את האופן הראוי לטפל בעניינו של התובע. על פי ממצאיו בשילוב חוות הדעת יקבע בית המשפט אם מתקיימת רשלנות רפואית שיניים או אחרת.

רשלנות רפואית בעקירת שיניים 

אשר מדברים על רשלנות רפואית שיניים ובכלל, חשוב להבין כי ההליכים הרפואיים הם תהליכים שאינם מתחילים ביום בו אתם מתיישבים אצל רופא השיניים או כשאתם מתייצבים לקבלת טיפול על ידי הרופא.

התהליך כולל מספר שלבים שונים, החל משלב הפנייה אל הרופא, שלב האבחון וקביעת הדיאגנוזה, שלב בחירת הטיפול וההסבר למטופל אודות הטיפול, הסיכונים והסיכויים, שלבים שונים בביצוע הטיפול עצמו וכן הלאה. כל אחד מהשלבים האלה נועד להבטיח שלא תהיינה טעויות בהליך וכי הלקוח מבין את כלל הסיכונים והסיכויים בטיפול הרפואי.

כאשר רופא איננו עוקב אחר נהלים אלה, הרי שהוא מתרשל וייתכן כי תהיה לכם עילת תביעה בין רשלנות רפואית שיניים או אחרת.

ודוק: כל אחד מהשלבים הוא חיוני לשלבים שאחריו ועל הרופא לפעול בסבירות בכל אחד מהשלבים. קביעת דיאגנוזה מוטעית אשר בעקבותיה נדרשת עקירת שן מפיו של מטופל, אינה לכשלעצמה עילה לתביעת רשלנות רפואית שיניים, אולם אם הסיבה שבגללה הדיאגנוזה היתה מוטעית היא רשלנותו של הרופא הרי שדווקא ייתכן כי תעמוד לכם עילת תביעה בגין רשלנות רפואית שיניים.

רשלנות רפואית בעקירת שיניים

עקירת שן בטעות איננה עניין פעוט

עקירת שיניים מפיו של מטופל היא הליך אשר אין דרך להפכו חזרה. מרגע שנעקרה שן, לא ניתן עוד להשיבה למקומה ולא תצמח לכם שן חדשה במקום השן שנעקרה.

אמנם ניתן להציב שתל במקום וישנם גם פתרונות נוספים, אולם כל אלה מהווים פיצוי חלקי בעבור מטופל אשר נעקרה מפיו שן שלא לצורך. אם אתם חוששים כי נגרם לכם נזק בעקבות עקירת שן, בין אם שן לא נכונה ובין אם במהלך העקירה ניזוקו שיניים נוספות – עוד עילת תביעה בגין רשלנות רפואית שיניים – הרי שמומלץ כי תפנו אל עורך דין העוסק בתחום זה כדי להיוועץ עמו בדבר קיום העילה ובדבר הדרך הנכונה לזכות במלוא הסעד המגיע לכם.

*אין בניתוח המשפטי ובתוכן של אתר rashlanut-psakdin העוסק ברשלנות רפואית משום המלצה או חוות דעת והכוונה משפטית המחליפה ייעוץ פרטי מעורך דין.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8043659
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף