Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
פנייה לייעוץ אישי



רשלנות במסגרת סיבוכי רעלת היריון

רעלת היריון עשויה להביא למות העובר או האם כאשר בחלק גדול מהמקרים הסיבוכים הם תוצאה של רשלנות רפואית. במאמר הבא נסביר על התופעה ונציג את התסמינים.

רשלנות במסגרת סיבוכי רעלת היריון

לא כל מקרה של רשלנות רפואית בהריון מצדיק הגשת תביעה.

תוכן עניינים

במידה ולא נגרם נזק או שנגרם נזק קל, עדיף להשקיע את המשאבים ואת המאמץ באפיקים אחרים.

אך יחד עם זאת, בשנים האחרונות מגיעות אל בתי המשפט בישראל תביעות חמורות בגין רשלנות רפואית בהיריון. תביעות אלו נוגעות לרשלנות אשר סיכנה את העובר ואת האם ובמקרים חמורים אפילו הביאה למוות.

על מנת ליצור הרתעה קובעת מערכת המשפט ענישה חמורה על רופאים הנמצאים אשמים בהתרשלות.

המקרים של רעלת היריון הן דוגמא לסיבוכים אשר נגרמים באחוזים גבוהים בשל רשלנות רפואית ולא בשל גורמים טבעיים. אבחון נכון של רעלת היריון ומתן טיפול מונע את התפתחות המחלה ועשוי להציל חיים.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מהי רעלת היריון?

רעלת היא סיבוך רפואי המופיע אך ורק בתקופת ההיריון. הסיבוך מוכר גם בתור “פרה אקלמפסיה”. רופאים ומדענים עדיין לא הצליחו לאתר את הגורמים להופעת הרעלת, אך ישנם מספר תסמינים אותם ניתן למנות:

  1. לחץ דם גבוה– כל לחץ דם מעל 140/90 בקרב נשים בהיריון מעלה את החשש לרעלת.
  2. הופעת חלבון בשתן– על הצוות הרפואי לבצע בדיקות ומעקב אחר ההיריון. במידה ומתגלה חלבון בשתן, יש להפנות את האישה לאבחונים נוספים ובמידת הצורך להמליץ על הפסקת היריון.
  3. כאבי ראש עזים– נשים בהיריון חוות כאבי ראש כחלק מהשינויים הפיזיולוגיים בגופן. יחד עם זאת, כאבי ראש חמורים לאחר השבוע ה-20 להיריון מצריכים בדיקה קפדנית.
  4. טשטוש הראייה– זהו תסמין שקל לזהות משום שהוא אינו נחשב נפוץ במהלך ההיריון.
  5. הופעת בצקות ברגליים ועלייה מהותית במשקל– תפקידם של הרופאים הוא כאמור להבחין בין תסמינים סטנדרטייםלתקופת ההיריון לבין תסמיני הרעלת. במידה ומדובר על הופעת בצקות קשות באיזור הרגליים ועל עלייה בלתי נורמלית במשקל ישנו חשש לרעלת.

סיבוכים נפוצים במקרים של רעלת היריון

אי אבחון נכון של הרעלת או היעדר טיפול עשויים להביא לדרדור משמעותי במצבה של האישה.

דרדור זה בא לידי ביטוי בין היתר בקריסת הכבד ומערכת הקרישה. מדובר על מצבים חמורים בכל סיטואציה, אך בעיקר כאשר האישה נמצאת בהיריון.

רעלת מביאה לעיתים לפרכוסים קשים הדומים לאפילפסיה ולכן מקשה על ההתמודדות עם ההיריון. במקרים הקיצוניים ביותר של רעלת נרשם מוות של העובר ושל האם.

מי נמצא בקבוצת הסיכון של רעלת היריון?

צוות רפואי אשר אינו עורך מעקב היריון בסיכון מוגבר יכול להיות מואשם ברשלנות. רעלת היריון קיימת בקרב קבוצות סיכון רבות, החל מנשים בעלות עבר של רעלת היריון, דרך נשים בגיל צעיר,

נשים מעל גיל 40, היריון מרובה עוברים ועוד. אחת הפעולות הראשונות אותה מבצע צוות רפואי הוא הגדרת היריון כ”היריון בסיכון”. לאחר מכן יש לבצע את הבדיקות הנדרשות ולהמשיך לעקוב אחר התפתחות העובר. היות ואין תרופה או אפשרות רפואית למנוע רעלת היריון, ההתמודדות היא בעיקר דרך יילוד האישה או סיום ההיריון בצורה מלאכותית.

אל תוותרו על הפיצויים המגיעים לכם

עם כל הקושי שבדבר, התמודדות עם תביעת רשלנות רפואית בהיריון מחייבת מעורבות של אנשי מקצוע. הפיצויים על רשלנות בהיריון עשויים להגיע למאות אלפי שקלים ולעזור למשפחה להתאושש.

נטל ההוכחה אמנם נמצא בידי התביעה, אך בכל הקשור אל רעלת היריון ישנם לא מעט תקדימים בהם ניתן להיעזר. כדאי לקבוע פגישת ייעוץ עם עורך דין ולקבל חוות דעת מקצועית . התייעצות זו עשויה לחסוך זמן ולעזור להורים להחליט האם לתבוע את הצוות הרפואי על רשלנות.

*אין בניתוח המשפטי ובתוכן של אתר rashlanut-psakdin העוסק ברשלנות רפואית משום המלצה או חוות דעת והכוונה משפטית המחליפה ייעוץ פרטי מעורך דין.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8043659
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף