Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
פנייה לייעוץ אישי



פיצוי על טיפול שיניים רשלני

הפיצוי הראוי בגין טיפול שיניים כושל ניתן על פי עלויות הטיפול, החזר טיפולים, כאב וסבל ושכר טרחה למומחה. במאמר הבא נבין מה המשמעות של כל שיקול

פיצוי על טיפול שיניים רשלניהפיצוי הראוי בגין טיפול שיניים כושל נגזר מתוך מספר שיקולים מרכזיים. עוד לפני שנבין כיצד קובע בית המשפט האם אכן מדובר על מצב של רשלנות רפואית בטיפול שיניים, יש להכיר את מטרת הפיצוי.

תוכן עניינים

מטופלים אשר סובלים מרשלנות רפואית יכולים לעמוד מול הוצאות רבות. עבורם, מטרת הפיצוי היא לא רק לנצל את הזכויות העומדות לרשותם אלא גם לכסות את העלויות של הרשלנות.

כאבים עקב רשלנות רפואית בטיפול שיניים עשויים לשבש את כל מהלך החיים. אפשר למצוא מקרים של רשלנות רפואית בטיפולי ילדים, צעירים ומבוגרים. הרשלנות יכולה לבוא לידי ביטוי בכל טיפול: החל מניקוי שיניים פשוט, דרך הוספת כתרים ועד רשלנות רפואית בעקירת שיניים בהליך כירורגי.

המקצועיות של רופא השיניים והמיומנות שלו עומדת למבחן בטיפולים אותם הוא מבצע. מצד שני, רופא השיניים עשוי להיות הטוב בתחומו אך עדיין לאבד את הריכוז למספר שניות וליצור נזקים בלתי הפיכים עבור המטופל.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

פיצוי על טיפול שיניים רשלני – החזר על עלויות הטיפול

השיקול המרכזי בקביעת פיצוי עבור טיפול שיניים רשלני הוא החזר על עלויות הטיפול. במידה ובית המשפט מכיר בכך שהתקיימה רשלנות רפואית, המטופל אינו צריך לשאת בעלויות שכבר העביר אל רופא השיניים.

למרות שהרשלנות מופיעה במהלך הטיפול עצמו, לעיתים תוצאות הלוואי מתעוררות זמן ארוך לאחר מכן. מטופל שסבל מרשלנות רפואית, ניהל  תביעת רשלנות רפואית  וזכה צריך לקבל בחזרה את כל עלות הטיפול.

החזר טיפולים בעבר

השיקול השני בפסיקת פיצויים על רשלנות רפואית הוא לעיתים החזר עלות טיפולים להם נזקק התובע בעבר.

לדוגמא, אם הרשלנות הרפואית בטיפול השיניים בגינו מתנהלת התביעה פגעה בטיפולים קודמים – התובע אמור לקבל כיסוי של העלויות. ההיגיון המשפטי קובע כי על הנתבע לממן את הטיפולים שהתובע יצרך לעבור שוב, למרות שכבר ביצע אותם בעבר.

פיצוי על טיפול שיניים רשלני – בגין כאב וסבל

השיקול השלישי בפסיקת הפיצויים הוא הנפוץ והמרכזי ביותר: פיצוי בגין כאב וסבל. הרשלנות הרפואית יכולה כאמור להביא לשורה של השלכות.

הכאב עשוי לפגוע ביכולת ההשתכרות, ברמת החיים, בחיי המשפחה ובזוגיות. הפיצויים הכספיים לא מחזירים את הגלגל לאחור ואינם מונעים את הרשלנות הרפואית, אך הם בהחלט עשויים להוות תמרור אזהרה בפני רופאים אחרים.

מבחינת התובעים, הפיצוי צריך לעזור להם להתמודד עם ההשלכות של הרשלנות הרפואית בטווח הקצר והארוך.

שכר טרחה למומחה

לבסוף, פיצוי בגין רשלנות רפואית עשוי להיקבע על בסיס שכר הטרחה אותו שילם התובע למומחה.

בית המשפט מקבל החלטות על רשלנות רפואית רק לאחר שהוא מקבל חוות דעת. מומחים המגיעים להעיד גובים לעיתים שכר טרחה מהתובע, בין אם הוא זוכה ובין אם לא. עבור שכר הטרחה הזה עשוי בית המשפט לקבוע פיצוי של אלפי שקלים.

פיצוי על טיפול שיניים רשלני

הוכחת רשלנות רפואית

ישנם שיקולים נוספים אשר עשויים לקבוע את הפיצוי על רשלנות רפואית בטיפולי שיניים ולכן חשוב לבחון כל מקרה לגופו. באופן כללי, הוכחה של רשלנות רפואית תלויה בנסיבות הבאות:

א. קיומה של חובת זהירות – על התובע להוכיח כי ישנה חובת זהירות של הרופא כלפיו.

ב. הפרת חובת זהירות – כאן יכול התובע להשתמש בחוות דעתו של מומחה.

ג. היווצרות נזק – על התובע להראות כי הפרת חובת הזהירות היא זו שהביאה לנזק.

ד. קשר סיבתי – על התובע להוכיח קשר סיבתי ברור בין הפרת חובת הזהירות לבין היווצרותו של הנזק.

חוק זכויות החולה דורש מכל רופא לקבל הסכמה מדעת מהמטופל. זו היא הסכמה הניתנת רק לאחר שהחולה הבין את הסיכונים, וגם הפרה של זכות זו מהווה רשלנות.

*אין בניתוח המשפטי ובתוכן של אתר rashlanut-psakdin העוסק ברשלנות רפואית משום המלצה או חוות דעת והכוונה משפטית המחליפה ייעוץ פרטי מעורך דין.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8043659
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף