Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
פנייה לייעוץ אישי



רשלנות רפואית בגין היריון חרף עיקור

רשלנות רפואית בגין היריון חרף עיקור

תוכן עניינים

הריון אצל נשים אחרי הליך עיקור?

ישנן שיטות שונות לביצוע עיקור אצל נשים ואצל גברים וגם סיבות מגוונות בגללן בוחרים נשים וגברים לעבור עיקור. המשותף בדרך כלל לכל מי שבוחרים לעבור עיקור הוא כי אינם רוצים להיקלע למצב של היריון עוד.

אולם, כאמור, ישנם הליכי עיקור שונים ולכל אחד מהם יש סיכויים וסיכונים שונים.

כך למשל, קשירת חצוצרות אצל אישה, אמורה למנוע הגעתה של ביצית אל הרחם ובהיעדרה, הרי שלא ייתכן היריון, אולם ביצוע לא נכון של ההליך, עלול ליצור מצב בו היריון ייתכן למרות הטיפול. אז מה קורה אם בכל זאת הגיעה ביצית אל רחמה של האישה והאישה נכנסה להיריון?

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

ההחלטה להביא ילד אל העולם איננה החלטה זניחה. ישנם זוגות רבים המתחבטים בשאלה פעמים רבות ואשר נמנעים מהלביא ילדים במצבים מסוימים.

מצבים אלה יכולים לכלול מקרים בהם לזוג יש הרבה ילדים, כאשר רופאים מזהירים את בני הזוג כי הריונות נוספים עלולים לשאת סיכונים שונים בעבור מי מבני הזוג וגם את האפשרות שהוזכרה לעיל בדבר היוולדות ילד עם מום מסיבה כלשהי.

לכן, למצב בו אישה נכנסת להיריון למרות שעברה קשירת חצוצרות, למשל – והדבר קרה בעבר, יכולות להיות השלכות רבות וקשות מאוד בעבור הזוג וגם בעבור הילד שייוולד. רשלנות רפואית בהריון או כזאת שתוביל להיריון כזה יכולה להיות עניין בעל משמעות גדולה.

לפעמים הדבר מעיד בעד עצמו

בתביעת רשלנות רפואית שהוגשה בשנת 2006, תבעה אישה מהמדינה פיצויים בגין “היריון בעוולה”.

האישה עברה הליך של קשירת חצוצרות לאחר שלה ולבעלה היו 9 ילדים, וזאת לאחר שבלידה קודמת, שהתקיימה בניתוח קיסרי, עברה קשירת חצוצרות. לא כל כניסה להיריון לאחר ביצוע טיפול עיקור בהכרח מלמדת על רשלנות בהיריון, אולם במקרה דנן, נכנסה האישה להיריון למרות העיקור, שבוצע באופן רשלני.

במסגרת התביעה, נבדקה האישה על ידי מומחה רפואי שמונה על ידי בית המשפט. הלה בדק את הראיות וקבע כי התקיימה רשלנות רפואית בהיריון כלומר, הניתוח והעיקור לא בוצעו בצורה נכונה, כך שלמעשה אחת החצוצרות היתה תקינה לחלוטין ואילו השניה נכרתה באופן חלקי. במצב כזה נראה כי התקיימותה של רשלנות רפואית בהיריון היא מסקנה מתבקשת.

השלכות של התקיימות רשלנות רפואית בהריון

רשלנות רפואית בהיריון היא סוג של רשלנות רפואית. השלכות רשלנות רפואית בהיריון יכולות להיות מרחיקות לכת, שכן הן עשויות להשפיע לא רק על האישה או בני הזוג, אלא גם על חייו של הילד.

במקרה שהובא לעיל הילד נולד בריא וללא סיבוכים אולם, כאמור, במקרים שונים עצם העיקור מבוצע בגלל חשש ללידת ילדים עם פגמים ועוד. כיוון שכך כמו במקרים אחרים של רשלנות רפואית,

גם רשלנות רפואית בהיריון נושאת בצידה פיצויים גבוהים יחסית. כמו כן, חשוב לציין כי הולדה בעוולה, בעקבות רשלנות רפואית בהיריון יכולה להשפיע על כל חייו של הילד. טיפולים רפואיים להם הוא עשוי להיזקק,

כמו גם פיצוי בגין הנזקים שנגרמו לו כתוצאה מהלידה בעוולה – קרי הפער בין איכות החיים שהיתה יכולה להיות לו, לו היה נולד בריא אל מול איכות החיים שלו בעקבות הרשלנות הרפואית בהיריון ובכלל. חשוב ביותר להבין כי תחום הרשלנות הרפואית איננו תחום פשוט ולכן כדאי להיוועץ עם עו”ד בטרם תבצעו כל פעולה שהיא לדרישת פיצויים שלדעתכם מגיעים לכם.

*אין בניתוח המשפטי ובתוכן של אתר rashlanut-psakdin העוסק ברשלנות רפואית משום המלצה או חוות דעת והכוונה משפטית המחליפה ייעוץ פרטי מעורך דין.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8043659
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף