Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
פנייה לייעוץ אישי



רשלנות רפואית בטיפול שיניים – פרשת בוגנים

רשלנות רפואית במסגרת טיפולי שיניים, עלולה לגרום לכאבים פיזיים עזים למטופל.

רשלנות רפואית בטיפול שיניים – פרשת בוגנים

כמו כן, לעיתים קרובות, היא מאלצת את המטופל לפנות לרופא אחר, לקבלת לטיפולים משקמים, הכרוכים בזמן רב ובעלות כספית גבוהה. כאשר מוגשת לבית המשפט, תביעת רשלנות רפואית בטיפול שיניים, בוחן בית המשפט את טיב הטיפול שניתן והאם ישנו קשר סיבתי בין התנהגות הרופא, לבין הנזק ממנו סובל התובע.

תוכן עניינים

בפסק דין רשלנות רפואית ת”א 7238/04 דדה בוגנים נ’ ד”ר ראול רוזנטל ואח’, קיבל בית המשפט את התביעה ופסק לתובע פיצוי כספי על סך של 442,000 ₪. פיצוי זה כלל החזרים של עלויות טיפול והוצאות נוספות, פיצוי בגין כאב וסבל והפסדי השתכרות.

עובדות המקרה

התובע פנה לנתבע, לשם קבלת טיפולי שיניים. הנתבע הציע לתובע תכנית טיפולים אשר לא צלחה, אילצה את התובע לעבור סדרה ארוכה של טיפולים מתקנים ואף גרמה לו לנזק רב.

לטענת התובע בתביעת רשלנות רפואית שיניים, הטיפול שהעניק לו הנתבע, גרם בין השאר לשבירת השיניים ולהשחזת יתר, עד כדי הרס מוחלט של השיניים, כך שלא היה מנוס מלעקור אותן. התובע סבל מזיהומים רבים, מקשיי לעיסה ומצפצופים באוזניו.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

בדומה למתרחש בתביעות רבות של רשלנות רפואית שיניים, הגיעו הצדדים להסכמה כי הנתבע אחראי לנזקי התובע בשיעור של 85% ועתה נותר לבית המשפט, להכריע בשאלת היקף הנזק.

מינוי מומחה מטעם בית המשפט

בית המשפט, מכריע בתביעות רשלנות רפואית שיניים, על בסיס הראיות המוצגות לו ובראשן – חוות הדעת הרפואית. במרבית המקרים, מגיש כל צד, חוות דעת מטעמו, כאשר לבית המשפט, נתונה הסמכות למנות מומחה רפואי שלישי, אשר דעתו תכריע.

כך נעשה במקרה זה, בשל חילוקי הדעות המהותיים בין שני המומחים הרפואיים. דעתו של המומחה הרפואי מטעם בית המשפט, הייתה כי היו סימנים, אשר היו צריכים לגרום לנתבע, לאבחן אחרת את מצבו של התובע ולהעניק לו טיפול שונה משנתן. בין השאר, קבע המומחה כי שגה הנתבע, בהחלטתו, לבנות לתובע, ארבעה גשרים מחרסינה, ללא אבחנה מדויקת של מצבו.

רשלנות רפואית שיניים – פיצוי לתובע

התובע דרש בתביעתו של רשלנות רפואית שיניים, פיצוי בגין רכיבים שונים ואת מרביתם, קיבל בית המשפט:

  • החזר עלויות טיפולים: בית המשפט פסק לתובע 30,000 ₪ בגין עלויות טיפולים שעבר וכמו כן, סכום נוסף של 240,000 ₪, בגין טיפולים עתידיים, שעליו יהיה לעבור, עקב רשלנות הנתבע.
  • הוצאות שונות: טענת התובע כי נגרמו לו הוצאות רבות ומגוונות, בשל הטיפולים, התקבלה על ידי בית המשפט, אשר פסק לו סכום גלובאלי של 20,000 ₪ לעניין זה.
  • כאב וסבל: הטיפול הרפואי הרשלני שניתן לתובע, פגע באופן מהותי באיכות חייו ועל כן, פסק לו בית המשפט, את הסך של 30,000 ₪ בגין כאב וסבל.
  • אובדן כושר השתכרותהתובע הפסיד סכום ניכר משכרו, בשל הטיפולים ועל כן, נפסק לו סכום של 50,000 ₪ במסגרת תביעת רשלנות רפואית שיניים. נוסף על זאת, טען התובע כי ישנו הפסד שכר עתידי, בשל הטיפולים הנוספים שעליו יהיה לעבור.

אי לכך, פסק בית המשפט, פיצוי נוסף בגין הפסד שכר עתידי, על סך של 30,000 ₪.

טיפול שיניים רשלני, עלול לגרום לנזק פיזי חמור מאוד, הדורש מן המטופל לעבור טיפולים מתקנים. במקרה שלפנינו, פסק בית המשפט לתובע, פיצוי כספי גבוה, בגין כאב וסבל, הפסדי השתכרות והחזרי עלויות של טיפולים שעבר וייאלץ לעבור בעתיד.

*אין בניתוח המשפטי ובתוכן של אתר rashlanut-psakdin העוסק ברשלנות רפואית משום המלצה או חוות דעת והכוונה משפטית המחליפה ייעוץ פרטי מעורך דין.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8043659
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף