Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
פנייה לייעוץ אישי



כיצד מגישים תביעת רשלנות רפואית?

תביעת רשלנות רפואית היא תביעה מורכבת מאוד הדורשת מומחיות משפטית ספציפית בענף זה. במקרים מסוימים, יכול אדם להגיש תביעה משפטית באופן עצמאי, ללא עורך דין, למשל, כאשר מדובר על תביעה כספית פשוטה מאוד הנידונה בבית המשפט לתביעות קטנות.

 

כיצד מגישים תביעת רשלנות רפואית?

אולם, הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית, אין לה כל סיכוי להתקבל, ללא שתוגש על ידי עורך דין מקצועי, בעל מומחיות וניסיון בתחום הרשלנות הרפואית. טרם ניתן יהיה להגיש את התביעה, יש לאסוף את כל החומר הרפואי מכל המוסדות בהם טופל התובע, שהרי אלו מהווים את הבסיס הראייתי לתביעה.

תוכן עניינים

כמו כן, אין להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית ללא צירופה של חוות דעת מומחה.

עורכי הדין העוסקים בתחום הרשלנות הרפואית, מיידעים את התובעים, בדבר ההוצאות הכספיות הדרושות לשם הגשת תביעה.

ההוצאה הגדולה ביותר היא חוות הדעת של המומחה הרפואי אשר עלותה יכולה להיות גם עשרות אלפי שקלים. על התובע יהיה לעמוד בהוצאה זו ואחרות, עד לקבלת פסק דין רשלנות רפואית לטובתו.

תביעת רשלנות רפואית – בחירת עורך הדין

הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית, תחילתה בבחירת עורך הדין אשר יטפל בתביעה ובכל הנוגע לה. בכל בעיה משפטית, יש לפנות לעורך דין המתמחה בענף המשפטי הספציפי, אולם כאשר מדובר על רשלנות רפואית, למומחיות ישנה חשיבות כפולה ומכופלת.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

עבור התובע הנפגע, זכייה בתביעה אינה רק בגדר עשיית צדק, באמצעות הטלת אחריות נזיקית על הגורם שהתרשל. אלא, הנפגע זקוק לסכום הפיצוי שתבע, על מנת לשקם את חייו ולהתמודד עם ההוצאות הכספיות הרבות, אשר נאלץ להוציא וייאלץ להוציא בעתיד, עקב הפגיעה.

לפיכך, יש למסור את הטיפול בתביעות אלו, אך ורק לעורכי דין המתמחים ברשלנות רפואית ובעלי מוניטין מקצועי טוב. רצוי לפנות למספר עורכי דין, טרם קבלת החלטה, על מנת לבחון צורות עבודה שונות, יחס ללקוח, שכר טרחה ועוד פרמטרים חשובים אחרים.

המסמכים הרפואיים הדרושים להגשת תביעת רשלנות רפואית

עורך דין אשר מגיש תביעת רשלנות רפואית, יחל מיד באיסוף החומר הרפואי. ישנם נפגעים, אשר שמרו עותק מכל בדיקה והליך רפואי שעברו, כך שישנו תיק רפואי מסודר מוכן. במקרים אחרים, ישנם מסמכים חסרים ולכן יפנה עורך הדין לקבלתם, מן המוסדות הרלוונטיים.

לא ניתן להגזים בחשיבותם של המסמכים הרפואיים. אלו מהווים את הראיות בתביעה ואת הבסיס, עליו יכתוב המומחה הרפואי את חוות הדעת.

לאחר איסוף החומר הרפואי, יעבירו עורך הדין אל המומחה הרפואי, לצורך מתן חוות דעת ראשונית, האם מדובר במקרה של רשלנות רפואית והאם מוכן הוא לכתוב את חוות הדעת שתקבע כך.

חוות הדעת של המומחה בתביעת רשלנות רפואית

בבואו של בית המשפט להחליט לגבי תביעה העוסקת ברשלנות רפואית, הוא עושה זאת על בסיס חוות הדעת הרפואיות שלפניו. בכל תביעה, יכול ויהיו שתי חוות דעת בלבד ויכול שיהיו יותר :

  • חוות דעת מצד התובע – חוות הדעת הראשונה המוגשת בתיק, תהיה מטעם התובע. לעיתים, מדובר בחוות דעת אחת אך במקרים מסוימים, יגיש התובע שתי חוות דעת או יותר. במידה והתובע סובל ממספר פגיעות עקב הטיפול הרשלני, הקשורים לתחומי רפואה שונים, עליו יהיה להגיש חוות דעת רפואית נפרדת לכל תחום.
  • חוות דעת מטעם הנתבע – בפני בית המשפט תעמוד גם חוות דעת מטעם הנתבע, אשר תסתור כמובן את קביעות חוות הדעת שהגיש התובע.
  • מומחה בית המשפט – הכרעה בתביעת רשלנות רפואית מחייבת את בית המשפט לבחון היטב את חוות הדעת שהוגשו לו ולקבוע מי מהם היא הנכונה בנסיבות המקרה. לא פעם, מתקשה בית המשפט להגיע להכרעה, מן הטעם הברור כי השופטים אינם רופאים . במצב דברים זה, ימנה השופט הדן בתיק, מומחה מטעם בית המשפט, כאשר חוות דעתו, היא זו שתכריע.

כתב התביעה – רשלנות רפואית

עורך הדין מגיש את כתב התביעה, רק לאחר קבלת חוות הדעת של המומחה הרפואי.

זאת משום שאין להגיש כתב תביעה בגין רשלנות רפואית, ללא חוות דעת. תביעות רשלנות רפואית, ניתן להגיש לבית משפט השלום ולבית המשפט המחוזי. ההחלטה לאיזה ערכאה להגיש את התביעה, תלויה בסכום התביעה, שהרי בית משפט השלום מוגבל לדון בתביעות עד לסך של 2.5 מיליון ₪.

במידה ושוויה של התביעה הנו מעל סכום זה, יש להגישה אל בית המשפט המחוזי. כתב התביעה כולל את השתלשלות האירועים אשר הובילו להגשת התביעה, כאשר הפיצוי נתבע על פי ראשי נזק שונים, למשל, אובדן כושר השתכרות, הוצאות רפואיות, כאב וסבל ועוד.

חלק ניכר מן התביעות בגין רשלנות רפואית אינן עוברות את כל השלבים של ההליך המשפטי, אלא מסתיימות בפשרה. היתרון שבפשרה הוא החיסכון היקר בזמן וכסף לצדדים וכמובן לבית המשפט.

כמו כן, בימים בהם בתי המשפט קורסים תחת העומס, ההמתנה לסיום ההליך וקבלת פסק דין, יכולה להיות ארוכה מאוד ועל כן, יש לשני הצדדים אינטרס לסיים את ההליך בפשרה.

הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית תהיה לבית משפט השלום או בית משפט מחוזי. ההבדל בין שתי הערכאות הוא בסכום התביעה. נפגע רשלנות רפואית המבקש להגיש תביעה, יפנה לעורכי דין בישראל המתמחים ברשלנות רפואית, אשר יטפל בכל הליך התביעה מתחילתו ועד סופו.

*אין בניתוח המשפטי ובתוכן של אתר rashlanut-psakdin העוסק ברשלנות רפואית משום המלצה או חוות דעת והכוונה משפטית המחליפה ייעוץ פרטי מעורך דין.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8043659
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף