Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
פנייה לייעוץ אישי



רשלנות רפואית – נקודות מרכזיות

תביעה בגין רשלנות רפואית, מוגשת כאשר התנהגות הרופא המטפל, הייתה בלתי סבירה וגרמה לנזק פיזי ארוך טווח למטופל.

רשלנות רפואית – נקודות מרכזיות

תוכן עניינים

מאמר זה נסקור מספר נקודות מרכזיות שחשוב להכיר, בכול הנוגע לתביעת רשלנות רפואית: התיישנות התביעה, בחירת עורך דין לרשלנות רפואית, תפקיד המומחה הרפואי, היכן מגישים את התביעה והוצאות דיבה.

התיישנות התביעה

נקודה מרכזית חשובה לגבי רשלנות רפואית נוגעת לעניין ההתיישנות. תביעת רשלנות רפואית, יש להגיש תוך שבע שנים מן המועד בו נתגלה לניזוק, הנזק והעובדה כי נגרם על ידי התנהגות המטפל.

בשל מרוץ ההתיישנות, חשוב מאוד שלא להתמהמה ולפנות לקבלת ייעוץ משפטי עם רשלנות רפואית עורך דין, עם קרות האירוע הרשלני, או עם גילוי הקשר שבין הנזק לאירוע.

רשלנות רפואית – בחירת עורך הדין

יש להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית, באמצעות עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית בלבד. מדובר בתחום משפטי סבוך, בו בקיאים רק אלו אשר התמחו באופן ספציפי, ברשלנות רפואית.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

פנו אל מספר עורכי דין, לקבלת חוות דעת ראשונית והצעת שכר טרחה. הקפידו לבדוק היטב את הניסיון המקצועי של כל עורך דין, לפני קבלת החלטה.

איתור עורך דין העוסק ברשלנות רפואית, הוא פשוט מאוד. ניתן למצוא עורכי דין המתמחים בתחום, דרך האינדקסים השונים, באתר לשכת עורכי הדין, בפורומים המשפטיים של רשלנות רפואית וכמובן דרך המלצה.

יש לך שאלה משפטית בנושא? שאל אותנו בפורום רשלנות רפואית.

תפקידו של המומחה הרפואי

במסגרת הייעוץ המשפטי הראשוני, מסביר עורך הדין ללקוח, את התנהלות ההליך של תביעת רשלנות רפואית. חלק מרכזי מאוד בהליך זה, הוא פנייה למומחה רפואי. תפקידו של המומחה מתחלק לשלושה שלבים:

  1. בדיקה ראשונית: המומחה הרפואי קורא את המסמכים הרפואיים של המטופל וקובע, האם הטיפול שניתן היה רשלני או אם לאו.
  2. כתיבת חוות הדעת: השלב השני הוא כתיבת חוות הדעת. יש לציין כי המומחה גם בודק את התובע, טרם ניגש לכתיבת חוות הדעת.
  3. עדות בבית המשפט: המומחה הרפואי, מוזמן להעיד בבית משפט, על חוות הדעת.

היכן מגישים את התביעה?

עורך הדין המטפל בעניינכם, יגיש עבורכם את כתב התביעה לבית המשפט השלום או לבית המשפט המחוזי. מהו ההבדל בין שתי הערכאות הללו? בית משפט השלום מוסמך לדון בתביעות רשלנות רפואית, עד לסכום של 2.5 מיליון ₪. כל תביעה מעל סכום זה, תוגש לבית המשפט המחוזי.

הוצאות התביעה

אדם המגיש תביעה משפטית, יישא בעלויות התביעה, אותן יקבל חזרה, אם תתקבל תביעתו. בכל תחום משפטי, משתנה היקף ההוצאות המשפטיות ובמקרה של רשלנות רפואית, ההוצאה המרכזית היא תשלום שכרו של המומחה הרפואי.

חוות דעת מומחה, עולה בממוצע 10,000 ₪ ויכולה להגיע עד לסך של 18,000 ₪ לערך. אין ספק כי מדובר בסכום משמעותי, אך אם תתקבל התביעה, יוחזר לנפגע סכום זה במלואו, בנוסף לכל הוצאה משפטית אחרת שהוציא, במסגרת התביעה.

רשלנות רפואית בניתוח – לעיתים, יידרש המומחה הרפואי לעיון ובדיקת הרשומות הרפואיות שנערכו במקרה של ניתוח המטופל שבעקבותיו עלול היה להיגרם הנזק.

מה בדבר שכר הטרחה של עורך דין רשלנות רפואית? עורכי דין העוסקים בתחום זה, גובים אחוז מסוים מסכום הפיצוי שזוכה בו הנתבע. שכר הטרחה המקובל בענף זה, נע בין 20 לבין 30 אחוז.

לסיכום: נפגעתם מטיפול רפואי רשלני? זכרו כי תביעת רשלנות רפואית מתיישנת תוך שבע שנים. פנו לייעוץ משפטי אצל עורך דין מומחה, בהקדם. חשוב לדעת כי הגשת תביעה, מלווה בהוצאות והמרכזית שבהן, היא חוות הדעת של המומחה הרפואי.

*אין בניתוח המשפטי ובתוכן של אתר rashlanut-psakdin העוסק ברשלנות רפואית משום המלצה או חוות דעת והכוונה משפטית המחליפה ייעוץ פרטי מעורך דין.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8043659
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף