Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
פנייה לייעוץ אישי



רשלנות רפואית בטיפול שורש (מדריך משפטי)

טיפול שורש הוא טיפול שכיח שמטרתו לשמר על שיניים פגועות, הסיבה הנפוצה לצורך טיפול היא הזנחה הגיינית שהובילה לזיהום בתעלות השורש וגרמו לעששת.

טיפול שורש מתבצע תחת הרדמה מקומית ובמהלכו הרופא מבצע חיטוי של תעלות השורשים. המאמר ידון על מקרי רשלנות כתוצאה מטיפולי שורש.

תוכן עניינים

מה ייחשב לרשלנות רפואית בטיפול שורש?

טיפול שורש הוא הליך פולשני ולעיתים עלולים להתרחש סיכונים הפוגעים בסיכויי הצלחת ההליך

  • רשלנות רפואית יכולה להתרחש טרם הטיפול עצמו, במרבית הפעמים טיפול שורש נדרש כשצילומי רנטגן משקפים על כך, במקרים בהם לא בוצעו צילומי רנטגן הדבר עלול לעלות כדי רשלנות רפואית.
  • קדיחה מעבר לנדרש – במקרים בהם הרופא המטפל ביצע קדיחה מעבר לנדרש באופן שגרם לשן להיסדק, דבר שעלול להוביל לכריתת כל השן.
  • דלקת זיהומית – זיהומים דלקתיים המתפתחים בעקבות טיפול שורש רשלני עלולים להוביל להרעלת דם, סיבוכים לבביים ומורסות מוח. כל אלה עלולים להביא להתדרדרות גופנית ובריאותית, במידה והמצב התדרדר עקב אי מתן טיפול תרופתי ראוי, יתכן שתקום עילה מוצדקת לתבוע את הרופא המטפל.
  • נזק סביבתי – טיפול שגרם לנזקים לאיברים סובבים, כמו עצבים וסינוסים, חסימה של כלי דם וכדומה. כאשר הנזקים נבעו מחוסר מקצועיות של הרופא, תעלה עילה לתביעת רשלנות רפואית.
  • הרדמה באופן שגוי – במהלך טיפול שורש הרופא צריך לבצע הרדמה דנטלית, ככל שהיא ניתנת באופן שגוי היא עלולה להוביל לפגיעה עצבית. שימו לב, עילות תביעה בגין הרדמה לקויה הן מהמקרים השכיחים ביותר בתביעות רשלנות רפואית לאחר טיפולי שורש.
  • אובדן חוש הטעם – טיפול שורש רשלני עלול גם לגרום לנזק בתעלת העצב המחוברת ללשון וכתוצאה מכך להוביל לפגיעה ברמות שונות בחוש הטעם ואף לאובדן מלא של חוש זה.
  • דחיסה רשלנית של חומר המילוי כאשר חומר המילוי של השן לא נדחס כפי שנדרש בסטנדרט המקצועי המקובל הדבר עלול להוביל להתפרקות של השן בתוך זמן קצר לאחר הטיפול.
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

איך להוכיח כי הרופא המטפל התרשל בעת טיפול שורש?

הוכחת קשר סיבתי

בכדי להגיש תביעת רשלנות רפואית בגין ליקוי בטיפול שורש יש צורך להוכיח קשר סיבתי בין התנהלות או מעשה של הרופא המטפל, באבחנה או בטיפול עצמו לנזק שנגרם למטופל כתוצאה מכך.

בכדי להוכיח רשלנות רפואית במקרי טיפול שורש יש להציג חוות דעת של מומחים רפואיים מהתחום ומסמכים המעידים על הנזק שנגרם מהטיפול הרשלני.

יחסי רופא מטופל

בכדי שתקום עילת תביעה חייבים להוכיח קיומה של מערכת יחסים בין הרופא המטפל למטופל התובע.

על התובע לעמוד על המקרה הספציפי שהוביל לנזק ממנו הוא סובל תוך הצגת ההפרה של חובת הזהירות מצדו של הרופא בהתאם לסטנדרט הקבוע והתקני.

פיצוי לנזק מדיד

יש להציג בתביעה עצמה את סוג והיקף הפציעות שנגרמו לתובע, באופן שניתן למדידה. הפיצויים יכולים לכלול בדיקות, עלויות של טיפולי השיניים והטיפוליים הרפואיים האחרים שהתובע יידרש לעבור לשם תיקון הנזקים שנגרמו לו בהליך.

בנוסף לכך, ניתן לתבוע פיצוי על הזמן בו התובע נאלץ להעדר מעבודתו.

צירוף הוכחות ורשומות רפואיות

בכדי להגיש תביעת רשלנות רפואית על טיפול שורש לקוי יש לאסוף הוכחות המתעדות את היקף הפציעות שנגרמו מהטיפול. ככל שתציגו ראיות חזקות יותר, כך הסיכויים להצלחת התביעה שלכם גדלים, הראיות יכולות להיות בצורה של רשומות רפואיות, חוות דעת מרופאים וכדומה.

בסיכומו של דבר, הפיצויים שתוכלו לתבוע יסייעו לכם לכסות את העלויות של כל הטיפולים הרפואיים וטיפולי השיניים שתידרשו לעבור לתיקון הנזק שנגרם ואף יכסו מבחינה כלכלית את הזמן בו נאלצתם להעדר מהעבודה ללא תשלום, כמו גם את כל הוצאות הנסיעות.

*אין בניתוח המשפטי ובתוכן של אתר rashlanut-psakdin העוסק ברשלנות רפואית משום המלצה או חוות דעת והכוונה משפטית המחליפה ייעוץ פרטי מעורך דין.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8043659
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף