Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
פנייה לייעוץ אישי



תביעת רשלנות רפואית – מושגי מפתח

המונח רשלנות רפואית, הוא מונח משפטי מוכר בישראל. לציבור, מודעות הולכת וגדלה לעוולה נזיקית זו ולזכות לפיצוי כספי, כאשר נגרם נזק עקב טיפול רפואי רשלני. ניתן להצביע על שלושה מושגי מפתח בתביעת רשלנות רפואית ובמאמר זה נעסוק בהם בהרחבה.

תביעת רשלנות רפואית – מושגי מפתח

תוכן עניינים

עורך דין רשלנות רפואית – הוא עורך דין המתמחה בענף משפטי זה ומייצג תובעים או נתבעים. כאשר שוקלים הגשת תביעה, חשוב מאוד לפנות למשרד אשר מייצג תובעים ובעל ניסיון עשיר בתביעות רשלנות רפואית.

חוות דעת מומחה – על התובע להגיש לבית המשפט, חוות דעת של מומחה רפואי, התומכת בטענת הרשלנות וקובעת כי נזקיו הפיזיים של התובע, הם תוצאה ישירה של הטיפול שקיבל.

העברת נטל ההוכחה – כעניין שבכלל, נושא התובע את נטל ההוכחה על כתפיו. במקרים מסוימים, עובר נטל זה אל הנתבע.

עורך דין רשלנות רפואית

בתי משפט השלום ובתי המשפט המחוזיים, הם המוסמכים לדון בתביעות רשלנות רפואית. אין המדובר על תביעה פשוטה, אלא מורכבת מאוד, הדורשת ביסוס ראייתי איתן. אי לכך, פנייה לעורך דין מומחה, היא קריטית! עורכי דין העוסקים ברשלנות רפואית, בקיאים בכל נבכי ההליך ויודעים כיצד לבנות את כתב התביעה ולנהל את התיק, בצורה הטובה ביותר.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מחפשים עורך דין רשלנות רפואית? תוכלו לאתר עורך דין מומחה, במגוון דרכים :

  1. המלצות מלקוחות קודמים: יש לכם מכרים אשר הגישו תביעת רשלנות רפואית? אם היו מרוצים מהשירות המשפטי שקיבלו, בקשו המלצה על עורך הדין.
  2. פורום משפטי: עורכי דין המפעילים פורום משפטי ברשלנות רפואית, הם מומחים בתחום וניתן לפנות אליהם גם ייעוץ אישי.
  3. אתר הלשכה: אתר האינטרנט של לשכת עורכי הדין, מאפשר לערוך חיפוש של עורכי דין, על פי תחום עיסוק, מיקום גיאוגרפי ועוד.

חוות דעת מומחה

התובע מחויב להגיש, חוות דעת של מומחה רפואי, אשר תומכת בטענת הרשלנות. חוות הדעת צריכה להיות מפורטת ומנומקת, כאשר היא קובעת כי הנתבע התרשל וגרם לנזקים של התובע. לעניין זה, יש להזכיר כי הנתבע מגיש בדרך כלל, גם חוות דעת מטעמו, אשר תנסה להפריך את מסקנותיה של חוות הדעת מטעם התובע.

חוות הדעת היא למעשה העלות הכספית המרכזית של התובע ובמידה ויזכה בתביעה, תוחזר לו הוצאה זו, יחד עם שאר ההוצאות המשפטיות, על ידי הנתבע. המומחה הרפואי כותב את חוות הדעת על סמך התיק הרפואי, המכיל את כל התיעוד הרפואי של התובע וכן על סמך, בדיקת התובע.

במקרים לא מעטים, מתקשה בית המשפט להכריע בתביעה, על בסיס שתי חוות הדעת המונחות בפניו. במצב דברים זה, ממנה הוא מומחה שלישי וחוות דעתו, היא זו שתכריע.

העברת נטל ההוכחה

נפגע המגיש תביעת רשלנות רפואית, נושא בנטל ההוכחה ועליו לשכנע כי טופל באופן רשלני וכי הטיפול הוא זה אשר גרם לנזקיו. ישנם מקרים בהם, עובר נטל ההוכחה אל הנתבע ועליו יהיה להוכיח כי לא התרשל. למשל, כאשר לא בוצע תיעוד רפואי של הטיפול. במצב דברים זה, נגרם לתובע נזק ראייתי משמעותי ועל כן, לא ניתן לצפות ממנו להוכיח כי המטפל התרשל במתן הטיפול.

חשיבותן של רשומות רפואיות- דוגמאות

רשלנות רפואית בהריון, רשלנות בלידה – ככלל, על מנת להוכיח התקיימותה של רשלנות רפואית, על התובע/ת לעמוד ברמת ההוכחה הנדרשת בתביעות נזיקין, היא 51%. כלומר, בעקבות רשלנות רפואית, כדוגמת רשלנות רפואית בהריון, או רשלנות רפואית בלידה, העלולות להביא למצבים של פגיעה באם היולדת ו/או פגיעה בעובר,

יש להסתמך על רשומות רפואיות ועל הוכחות אחרות בדבר התנהלות הרשלנית לכאורה של הצוות הרפואי, אשר הביאה לנזק הגופני. עם זאת, במידה ונגרם נזק לרשומות הרפואיות או שאלה אבדו, נטל ההוכחה להוכיח כי לא התקיימה רשלנות רפואית, עוברת לנתבעים.

רשלנות רפואית בטיפול שיניים – גם בטיפולי שיניים [רשלנות רפואית שיניים], על רופא השיניים לנהל מעקב רפואי בכתב אודות מצבו של המטופל ואופן הטיפול בו, לרבות- הליכים, קבלת תרופות, רגישויות לתרופות ועוד. גם במקרה זה, במידה ונפגעו הרשומות הרפואיות שבידי רופא השיניים, הנטל להוכחה כי לא פעל תוך רשלנות רפואית, מוטל על כתפיו.

ישנם שלושה מושגי מפתח העומדים במרכזה של תביעת רשלנות רפואית: עורך דין רשלנות רפואית, אליו יש לפנות על מנת להגיש תביעה, חוות דעת מומחה, אשר מבססת את עילת הרשלנות והעברת נטל ההוכחה, אשר אם מתרחש, מוריד את הנטל מן התובע ומעבירו אל הנתבע.

*אין בניתוח המשפטי ובתוכן של אתר rashlanut-psakdin העוסק ברשלנות רפואית משום המלצה או חוות דעת והכוונה משפטית המחליפה ייעוץ פרטי מעורך דין.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8043659
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף