Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
פנייה לייעוץ אישי



רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית היא תחום משפטי השייך לענף הנזיקין. מדובר בתחום סבוך ומורכב ועל כן, עורכי דין העוסקים בו, מתמחים בו באופן מיוחד

רשלנות רפואית בלידה

מהי רשלנות רפואית? טיפול רפואי לקוי אשר גרם לנזק חמור למטופל, נזק אשר לא היה מתרחש לולא ההתנהגות הרשלנית.

תוכן עניינים

אין המדובר בטעות סבירה בשיקול הדעת, אלא בחריגה מכל סטנדרט טיפול מקובל. בישראל, מוגשות תביעות רבות בגין רשלנות רפואית בכלל ורשלנות רפואית בלידה בפרט. להגשת תביעה – פנו אל עורכי דין בישראל המתמחים ברשלנות רפואית.

רשלנות רפואית – הגדרה

רשלנות רפואית היא התנהגות חריגה ובלתי סבירה של מטפל, אשר גרמה לנזק למטופל. מדובר בנזק אשר לא היה מתרחש, לולא ההתנהגות הרשלנית.

ישנם מקרים שונים של רשלנות רפואית, למשל :

  • מתן טיפול לא נכון  – רישום תרופה לא מתאימה למטופל, אשר גרמה לו לנזק.
  • העדר מיומנות –  ביצוע בדיקה רפואית ללא המיומנות הנדרשת וכתוצאה מכך, נגרם למטופל נזק פיזי.
  • אבחון שגוי – כאשר רופא אינו מאבחן מחלה במועד או כשמדובר על אבחון שגוי, הדבר מוביל לאי מתן טיפול או מתן טיפול לא נכון.

במקרים הללו ובכל מקרה אחר של רשלנות רפואית, יש לפנות אל עורכי דין מומחים, לשם מימוש הזכויות החוקיות של הנפגע.

מתי מתרחשת רשלנות רפואית בלידה?

בעת קבלתה של היולדת בבית החולים, על הצוות הרפואי המטפל בה, לדאוג לכל הבדיקות הדרושות ולעקוב אחר מצב היולדת והעובר בכל שלבי הלידה.

בין השאר, יש לדאוג לבדיקות דם ושתן, לחבר את האם למוניטור ולפקח על פעולתו, בדיקת אולטרסאונד וכיו”ב. יש לעקוב אחר מצב העובר ולוודא כי הוא איננו במצוקה. במהלך הלידה יכולים להיות שינויים, הדורשים התאמה של שיטת הלידה למצב. כך, למשל, לעיתים, נוצר צורך דחוף לבצע ניתוח קיסרי, אף כי הדבר לא תוכנן מלכתחילה.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

רשלנות רפואית בלידה היא מצב שבו היולדת אינה מקבלת את הטיפול הדרוש בכל אספקט שהוא וכתוצאה מכך, נגרם נזק חמור לעובר ו/או לאם. למרבה הצער, ישנם פסקי דין העוסקים ברשלנות רפואית, אשר בהם נפטר העובר כתוצאה מרשלנות בלידה. במקרים אחרים, נגרם נזק פיזי לעובר, אשר משפיע באופן ישיר על איכות חייו ועל חייהם של ההורים. בכל מקרה של רשלנות רפואית בלידה, כדאי לפנות לייעוץ משפטי של עורך דין המתמחה בתחום זה.

הגשת תביעת פיצויים עקב רשלנות רפואית בלידה

כל אדם הנפגע מרשלנות רפואית, יכול להגיש תביעת פיצויים. עורכי דין העוסקים ברשלנות רפואית, מלווים את התובעים לאורך כל ההליך המשפטי, עד לקבלת הפיצוי הכספי. פסקי דין רבים במסגרתם הורה בית המשפט לנתבע לפצות את התובעים, מתייחסים לנזקים השונים אשר נגרמו עקב רשלנות בלידה, למשל:

  • הוצאות רפואיות–  הוריו של תינוק אשר נולד עם מום או מחלה כרונית, בשל רשלנות רפואית, נאלצים לשאת בהוצאות רפואיות גבוהות מאוד, על מנת להעניק לילד את הטיפולים להם הוא זקוק.
  • חינוך מיוחד  –במקרים רבים, יזדקק התינוק, בשלבים מאוחרים יותר, לחינוך מיוחד, עקב מצבו הפיזי. למותר לציין כי הדבר כרוך בעלות כספית אדירה.
  • נזק נפשי – פסקי הדין מתייחסים גם לנזק הנפשי ורואים אותו כבר פיצוי. על כן, עורכי דין המגישים תביעת רשלנות רפואית, מפרטים בכתב התביעה אודות הכאב הנפשי הרב שחווים ההורים בשל האירוע.

רשלנות רפואית היא מתן טיפול רפואי בלתי סביר, אשר גרם לנזק חמור למטופל. משרד עורכי דין העוסק ברשלנות רפואית, מסייע לנפגעים להגיש תביעה לבית המשפט ולקבל פיצוי כספי, אשר מכסה את הנזקים אשר נגרמו עקב הפגיעה.

איך נוכיח רשלנות רפואית בבית המשפט?

תחילה יש לאסוף ולתעד כל מסמך הקשור ללידה ואף למהלך ההיריון. עורך הדין ייעזר במומחה רפואי אשר יבחן את המקרה וייתן חוות דעת עליו.

עורך הדין יצטרך להוכיח את הרשלנות של הצוות הרפואי בלידה, את הנזק שנגרם, ואת הקשר בין השניים. בית המשפט יבחן האם הרופא נהג בצורה סבירה, בשפה משפטית  – “מבחן הרופא הסביר”. במבחן זה ייבדק האם החלטותיו ופעולותיו של הרופא נעשו בהתאם לנורמות המקובלות.

*אין בניתוח המשפטי ובתוכן של אתר rashlanut-psakdin העוסק ברשלנות רפואית משום המלצה או חוות דעת והכוונה משפטית המחליפה ייעוץ פרטי מעורך דין.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8043659
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף