Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
פנייה לייעוץ אישי



רשלנות רפואית בהריון

מעקב רפואי צמוד וקפדני, במהלך ההיריון, הוא קריטי לשמירה על בריאותה של האישה ועל בריאות העובר.

רשלנות רפואית בהריון

כל הפרה של חובת הזהירות, עלולה לגרום לנזק חמור ועל כן, ישנה חשיבות רבה לכך כי הרופא המטפל ידאג לביצוען של כל הבדיקות הדרושות, יהיה ער להיסטוריה הרפואית ויעשה את כל הדרוש, על מנת לשמור על בריאותה של האם.

תוכן עניינים

הצלחתה של תביעת רשלנות רפואית בהריון תלויה במידה רבה, במומחיותו המקצועית של עורך הדין המטפל וכן, בחוות דעתו של המומחה הרפואי. על כן, יש לבחור בבעלי מקצוע אלו, בקפידה.

רשלנות רפואית בהריון – מקרים לדוגמא

נשים בהריון צריכות להיות במעקב רפואי צמוד הלוקח בחשבון הן את הבדיקות הסטנדרטיות שיש לבצע בתקופה זו והן את נסיבותיה האישיות של כל מטופלת. רשלנות רפואית בהריון עלולה להתרחש במצבים שונים ובין השאר:

  • התעלמות מתלונות האם: מקרים של העדר אבחון בעיה בילוד או אבחון מאוחר, נובעים לא פעם מהתעלמות של הצוות המטפל מתלונות האם על סימפטומים שונים. במצב זה, הנזק שנגרם לאם וליילוד, יכול להיות חמור מאוד, נזק שלא היה מתרחש, אם הרופא המטפל היה נוהג על פי סטנדרט הטיפול הסביר ושולח את האם לבדיקות מתאימות, בהתאם לתלונותיה.
    אי בירור עבר רפואי: טרם הכניסה להריון, צריך הרופא המטפל, לשאול את האישה, אודות בעיות רפואיות מהן סבלה בעבר, רגישויות לתרופות, ניתוחים וכיו”ב. כמו כן, יש לברר אודות ההיסטוריה הרפואית המשפחתית, בין השאר כדי לשלול חשש למחלות גנטיות.
  • ביצוע בדיקות באופן רשלני: כאשר מבצעים בדיקה רפואית בחוסר מיומנות, עלול להיגרם נזק לאם ו/לעובר במהלך הבדיקה. כמו כן ייתכן והתוצאה של הבדיקה, תהיה שגויה או חסרה. תביעות רבות בגין רשלנות רפואית במהלך ההריון, מוגשות בשל נסיבות אלו, של ביצוע בדיקה באופן רשלני.
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

רשלנות רפואית בהריון – עורך הדין והמומחה הרפואי

הצלחתה של תביעת רשלנות רפואית, תלויה בשני פרמטרים מרכזיים:

מקצועיותו של עורך הדין המטפל בתביעה והמומחה הרפואי אשר כותב את חוות הדעת.

המסקנה אפוא היא כי ישנה חשיבות רבה מאוד לבחירה שקולה וזהירה של שני בעלי מקצוע אלו.יש לפנות אך ורק למשרד עורכי דין המתמחה ברשלנות רפואית בכלל ובפרט, בעל ניסיון ברשלנות רפואית בהריון.

מה בדבר המומחה הרפואי? כל תביעה בגין רשלנות רפואית, חייבת להיתמך בחוות דעת של מומחה רפואי.

במקרה של רשלנות בהריון, יהיה זה רופא נשים. כותב חוות הדעת, חייב להיות רופא מומחה בתחומו ובעל ניסיון בכתיבת חוות דעת. בכל תחום רפואי, ישנם מומחים אשר דעתם המקצועית, נחשבת כמהימנה יותר בעיני בית המשפט ויש לפנות אליהם בלבד.

כיצד נוכיח רשלנות בהיריון?

דבר ראשון מומלץ להתחיל לתעד את כל החומר הרלבנטי: סיכומי הביקורים אצל רופא הנשים, אולטראסאונד, מדדים, תיק מעקב היריון, כל הבדיקות הרפואיות שנעשו ליילוד עם היוולדו וכו’.

לאחר מכן פונים לעורך הדין ולמומחה הרפואי. אם אותו מומחה רפואי יסבור כי אכן הייתה רשלנות, הוא יכתוב חוות דעת רפואית שעליה למעשה תתבסס התביעה. על עורך הדין לבסס את רשלנות הצוות הרפואי, את הנזק שנגרם לתינוק ואת הקשר הסיבתי בין השניים. בכתב התביעה עורך הדין יפרט את הטענות המשפטיות והרפואיות, יצרף את חוות הדעת הרפואית וינסה לגבש עילת רשלנות.

כיצד קובע בית המשפט את גובה הפיצוי?

כאשר מוגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בזמן ההריון ובית המשפט קובע כי הנתבע אכן אחראי לנזקים שנגרמו לאם ו/ליילוד.

נותר לבית המשפט להחליט בשאלת גובה הפיצוי. בית המשפט מתחשב במספר שיקולים, בבואו לקבוע את סכום הפיצוי ובראשם, שניים: חומרת הרשלנות והיקף הנזק לה גרמה.

ככל שהמעשה חמור יותר וככל שהנזק שנגרם לתובעים, הוא קשה יותר, כך סביר להניח, ייפסק סכום פיצוי גבוה יותר. ישנם מקרים שונים של רשלנות רפואית במהלך ההריון וכאשר מגישים תביעה, חשוב לפנות לעורך דין המתמחה בסוג תביעות זה ולמומחה רפואי טוב, בעל ניסיון בכתיבת חוות דעת.

*אין בניתוח המשפטי ובתוכן של אתר rashlanut-psakdin העוסק ברשלנות רפואית משום המלצה או חוות דעת והכוונה משפטית המחליפה ייעוץ פרטי מעורך דין.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8043659
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף