Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
פנייה לייעוץ אישי



עקירת שיניים לא הכרחית

עקירת שיניים לא הכרחית היא מקרה חמור של רשלנות רפואית והיא מזכה את הנפגע בפיצויים גבוהים. במאמר הבא נבין כיצד מזהים את הרשלנות הזו ואיך מתמודדים איתה.

עקירת שיניים לא הכרחית

רוב המטופלים המגיעים אל מרפאות השיניים אינם מחזיקים בידע הדרוש על מנת לקבל החלטה על ביצוע עקירה. על מנת להימנע ממצב של חוסר מודעות קובע חוק זכויות החולה את הנושא של הסכמה מדעת.

תוכן עניינים

במסגרת החוק, על הרופא להעביר למטופל את כל הידע הרלוונטי על סוג הטיפול, לרבות אלטרנטיבות, סיכונים וסיכויי הצלחה.

במידה והרופא אינו משיג הסכמה מדעת מתקיימת עילה לתביעת רשלנות רפואית.

בית המשפט רואה בכך פגיעה באוטונומיה, הנגזרת מתוך חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. מצב של עקירת שיניים לא הכרחית הוא ללא ספק דוגמא ברורה לחומרת העבירה הזו ולצורך בקבלת הסכמה מצד המטופל.

כך תוכלו לדעת האם יש צורך בעקירה

עקירת שיניים לא הכרחית היא אחד הסוגים החמורים ביותר של רשלנות רפואית בטיפול שיניים הבעיה העיקרית היא שבמקרים מסוימים המטופלים כלל אינם מודעים לעובדה שהעקירה לא הייתה נדרשת.

מבחינת מטופלים המגיעים אל מרפאה, רופא השיניים הוא הסמכות היחידה להחליט על עקירה. לכן כדאי להכיר מספר תסמינים המצביעים על צורך בעקירת שיניים:

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

א. כאב – למרות שכאבים הם סימפטומים אינדיבידואליים, המטרה האבולוציונית שלהם היא לעזור לאדם לזהות פתולוגיות. במידה ושן מסוימת יוצרת כאב חד, סביר להניח כי יש צורך בטיפול קונקרטי ואולי אפילו בעקירה על מנת להפסיק אותו.

ב. דלקת – כמו הכאבים, גם הדלקות נוצרות במסגרת תגובה טבעית של הגוף. אין להתעלם מדלקות הנוצרות בשיניים ויש לקבל את חוות דעתם של רופאים שונים לפני שמקבלים החלטה על ביצוע עקירה.

ג. נפיחות בפנים – תסמין זה קיים בדרך כלל בעת התעוררות צורך של עקירת שיני בינה. בין אם השן כלואה בצורה אנכית, אופקית או במאוזן, מטרת העקירה היא למנוע סיבוכים נוספים.

ד. נפיחות של קו החניכיים– אנשים אשר סובלים מבעיות שיניים לא מצליחים לזהות את המקור. בעת התייעצות עם רופא שיניים יש להתעניין לגבי נפיחות של קו החניכיים באיזור האחורי של הפה, אשר יכול להוות אינדיקציה לצורך בעקירה מיידית.

כיצד מחליט הרופא על ביצוע עקירה?

הכלים העומדים לרשותו של רופא שיניים בבואו להחליט על עקירה מגוונים ותלויים בנסיבות.

הכלי המרכזי הוא צילום רנטגן פנורמי, המאפשר פרספקטיבה כללית של מצב השיניים. כלי נוסף יכול להיות בדיקה מדויקת של השן ושל תהליכי הגדילה.

לעיתים יש צורך במספר מפגשים עם רופא שיניים לפני החלטה על עקירה ולכן חשוב מלכתחילה להיות מעורבים בתהליך.

בכל הקשור אל כירורגיית פה ולסת, רופא שיניים מומחה צריך לעבור על פי החוק תהליך התמחות של חמש שנים. זהו אחד התחומים המורכבים ביותר של רפואת השיניים, הנחשבת בעצמה לתחום רפואי-כירורגי מתקדם.

הרופא התרשל? נצלו את הזכויות שלכם

רשלנות רפואית בטיפול שיניים הנובעת כתוצאה מעקירה לא הכרחית יכולה לזכות את התובע בפיצויים גבוהים. במידה והתובע מצליח להוכיח קשר סיבתי בין הפרת חובת הזהירות של הרופא לבין הנזק, בית המשפט יכריע על סעדים לפי הנתונים המוצגים בפניו.

לעומת זאת, בתביעות רשלנות רפואית בטיפול שיניים הנובעות כתוצאה מפגיעה באוטונומיה אין צורך בהוכחת הקשר הסיבתי בין היעדר ההסכמה לנזק.

לסיכום, כדאי מאוד לבחור רופא שיניים על פי המלצות וותק. רשלנות רפואית יכולה לבוא לידי ביטוי בהיעדר מיומנות של רופא השיניים או של הצוות המסייע, בחוסר ניסיון, בבחירת שיטת טיפול לא מתאימה או במתן מרשם שגוי.

עקירה לא הכרחית היא ההיבט החמור ביותר של רשלנות רפואית וכדאי למצות את הדין עם רופא המתרשל בתפקידו.

*אין בניתוח המשפטי ובתוכן של אתר rashlanut-psakdin העוסק ברשלנות רפואית משום המלצה או חוות דעת והכוונה משפטית המחליפה ייעוץ פרטי מעורך דין.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8043659
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף