Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
פנייה לייעוץ אישי



מקרי רשלנות רפואית שזכו לסיקור תקשורתי נרחב בישראל

פסקי דין  בולטים בתביעות רשלנות רפואית מעידים טוב יותר מכל דבר אחר על המורכבות המשפטית של הנושא, על הדינאמיות של החוק ועל הדרישות העולות מצד האזרחים. באמצעות מקרי רשלנות רפואית שזכו לסיקור תקשורתי נרחב ניתן לזהות את הייחודיות של ישראל ואת התחומים הרפואיים הבולטים. 

מקרי רשלנות רפואית שזכו לסיקור תקשורתי נרחב בישראל

יתרה על כך, סקירה מן הסוג הזה עשויה למנוע את הישנות המקרים ולעזור לאזרחים המחפשים אחר תמיכה משפטית לאתר עורך דין ברמה גבוהה.

תוכן עניינים

הרופא התעלם מהסימנים – הרגל של המטופל נכרתה

אחד המקרים האחרונים שעלו לכותרות בהקשר של רשלנות רפואית כולל אבחון שגוי של סוכרת. אדם שהגיע אל רופא המשפחה עם פצעים זיהומיים לא נשלח לבדיקות מקיפות וזאת למרות סימנים מקדימים ברורים. הפצעים המזוהמים באיזור הרגליים מהווים אינדיקציה ברורה לסוכרת, מחייבים התייחסות רפואית מהירה ודורשים טיפול ברקמות המזוהמות.

לעומת זאת, התעלמות מהפצעים עשויה להביא לכריתה מוחלטת של כף הרגל. תוצאה חמורה זו היא רשלנות רפואית ברורה ולכן בית המשפט קיבל את טענות התביעה ואף פסק על פיצויים בסך 3 מיליון שקלים.

סכום גבוה זה הוא תוצאה של התעלמות מתלונות המטופל, רשלנות מצד רופא המשפחה והיעדר שימוש בטיפולים חדשים המציעים צמצום של נזקי הסוכרת.

על הרופא חלה חובה ברורה להפנות את המטופל המגיע עם פצעים מן הסוג הזה לביצוע בדיקות דם פשוטות וזול. בדיקות אלו מזהות את מקור הבעיה וחוסכות נזקים וסבל. היות והרופא התרשל בתפקידו, לא בוצעו הבדיקות בזמן והתובע נאלץ לכרות את רגלו.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

בית החולים לא פענח את הצילום

עוד מקרה מפורסם של רשלנות רפואית מתייחס אל מחלת הסרטן. גבר שהגיע אל בית החולים איכילוב במהלך שנת 2010 אושפז ועבר צילום חזה.

הצילום הראה בבירור כי המטופל סובל מגידול בריאותיו, אך אף אחד מבין חברי הצוות הרפואי לא פענח את הצילום ולכן המידע לא הועבר לגורמים הרלוונטיים.

התוצאה הייתה התפשטות של הגידול בגופו של התובע ולבסוף קריסת מערכות ומוות. למעשה, הגבר כלל לא ידע שבגופו קיימת מחלת סרטן ולכן לא התייחס בדחיפות אל המצב.

רק שנה לאחר הצילום הגיע החולה לרופא בקופת חולים, הפעם עם תלונה על כאב מעל שכם ימין. בשלב הזה הוא הופנה לצילום חזה ולבדיקת CT, אשר הראתה בבירור את הגושים ואת התפשטות הגידול הסרטני.

בימים אלו עדיין לא הסתיימה תביעת המשפחה, במה שצפוי להיות תיק מורכב בעל השלכות רבות.

כריתת אשך לא מחויבת המציאות

גם צעירים יכולים לסבול מרשלנות, כפי שמעיד המקרה הבא: צעיר שהגיע לחדר מיון עם כאבים עזים 10 ימים לאחר שנותח באשך נבדק ושוחרר לביתו.

דא עקא, הכאבים לא פסקו ולאחר מספר ימים נוספים החל האשך להתנפח. הצעיר פנה שוב אל בית החולים ואז אובחן כסובל מחסימה מלאה של כלי הדם. הפיתרון הרפואי היחיד היה כריתה של האשך, מה שחייב את בית החולים בתשלום פיצוי על סך 271,000 שקלים.

26 תלונות ללא מענה

איחור באבחון מצבו הרפואי של המטופל יכול להיחשב רשלנות רפואית חמורה. בשנת 2002 פורסם מקרה בו אדם התלונן לא פחות מ-26 פעמים בפני שלל רופאים על כאבי בטן עזים, אך קיבל תרופות בלבד.

רק לאחר 4 שנים טרח רופא להפנות אותו לבדיקה מקיפה שכללה צילום CT, בה התגלה שהוא סובל מסרטן גרורתי במעי הגס שלבסוף הביא למותו. בית המשפט קבע שהרופאים חרגו מהסטנדרט המקובל ופסק על פיצוי כספי גבוה.

* לקריאה נוספת: מקרי רשלנות רפואית שזכו לסיקור תקשורתי נרחב בעולם.

*אין בניתוח המשפטי ובתוכן של אתר rashlanut-psakdin העוסק ברשלנות רפואית משום המלצה או חוות דעת והכוונה משפטית המחליפה ייעוץ פרטי מעורך דין.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8043659
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף