Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
פנייה לייעוץ אישי



כיצד לחפש חומר לצורך כתיבת מאמר משפטי

כתיבת מאמר משפטי היא פעולה לא פשוטה כלל, גם בעבור מי שכבר התנסה בכך. כדי שמאמר משפטי יהיה מוצלח, ישנה חשיבות רבה לחומר שבו משתמש הכותב לצורך הכתיבה. מאמר זה יסביר כיצד לחפש חומר לצורך כתיבת מאמר משפטי.

כיצד לחפש חומר לצורך כתיבת מאמר משפטי

תוכן עניינים

בצעו חיפוש בהתאם לניסוח שבו אתם מעוניינים לכתוב את המאמר

אחת מפעולות העזר הבולטות ביותר לצורך כתיבת מאמר משפטי היא קריאת מאמרים משפטיים קיימים: הן קריאת מאמרים משפטיים בנושאים אשר שונים מהנושא שעליו הכותב מעוניין לכתוב את מאמרו, והן קריאת משפטיים באותו הנושא של המאמר שאותו הכותב מעוניין לכתוב.

חשוב להדגיש, שאם מדובר במאמרים משפטיים שנושאם זהה לנושא שעליו הכותב רוצה לכתוב את מאמרו, אסור לחלוטין על הכותב להעתיק למאמרו “מילה במילה” מהמאמר שמצא. המטרה היחידה של המאמר שמצא היא לספק לו מידע, אך במאמרו שלו, עליו להתנסח במילים שלו בלבד.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מקריאה של מאמרים משפטיים בכל נושא, לומד הכותב מהו מאפיין את ניסוחם של מאמרים משפטיים, וכך הוא יודע במה להתמקד כאשר הוא מחפש חומר לצורך כתיבת מאמרו.

לכן, ולמעשה גם אם הכותב אינו קורא מאמרים משפטיים אלה – צריך הכותב, כאשר הוא מחפש חומר, לחשוב כיצד הוא מתכוון להתנסח בכתיבת מאמרו, בנוגע לחומר שהוא מעוניין לחפש ולמצוא.

לדוגמא, אם הכותב מעוניין לכתוב מאמר בנושא תאונת פגע וברח, אך בחיפושו יכתוב “מישהו פגע בי עם האוטו אבל הוא היה פחדן והפקיר אותי ונסע מה אני עושה” – הוא ככל הנראה לא ימצא חומר מתאים, שכן החיפוש מנוסח בשפה מאוד נמוכה שכנראה מקשה על מציאת חומר מתאים לכתיבת מאמר משפטי.

ואולם, סביר להניח שהכותב לא מתכנן להתנסח כך במאמרו. אם יתנסח בחיפושו באותו אופן שבו הוא מעוניין להתנסח במאמרו, ויכתוב, למשל “מה ניתן וצריך לעשות לאחר תאונת פגע וברח” – הרי שהוא יכול להיות כמעט בטוח שימצא חומר מתאים.

יש לדעת: על החומר להיות כמה שיותר משפטי

מכיוון שהכותב שואף לכתוב מאמר משפטי, הרי שגם החומר שבו עליו להשתמש לצורך כתיבת המאמר, צריך להיות משפטי.

לכן, הכותב צריך לדעת מראש, שחיפוש ו/או קריאת חומר באתרים שאינם משפטיים, הן פעולות שלא תסייענה לו לצורך כתיבת מאמרו. תוכן המופיע למשל, בפייסבוק, שנכתב על ידי אדם שאין לא כל ידע משפטי או זיקה לתחום המשפטי, או מאמר שנכתב על ידי עובד סוציאלי, הם חומרים שייתכן מאוד שהם מכילים אי-דיוקים למיניהם, ולכן כותב המאמר צריך להימנע מלהסתמך עליהם.

לעומת זאת, מידע המופיע באתר של משרד עורכי דין – הוא ככל הנראה מידע אמין ומהימן מספיק על מנת להסתמך עליו בכתיבת מאמר משפטי.

לכן, כדי להימנע מהיתקלויות בחומר שיכול להיות לא רלוונטי לכתיבת מאמר משפטי, על כותב המאמר להוסיף את המילים “עורך דין” כאשר הוא מחפש חומר לצורך כתיבת מאמרו המשפטי, שכן הדבר מפנה את המחפש באופן אוטומטי לאתרים של משרדי עורכי דין, או למאמרים שנכתבו על ידי עורכי דין ובהם נמצא החומר הרלוונטי לכתיבת המאמר המשפטי.

*אין בניתוח המשפטי ובתוכן של אתר rashlanut-psakdin העוסק ברשלנות רפואית משום המלצה או חוות דעת והכוונה משפטית המחליפה ייעוץ פרטי מעורך דין.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8043659
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף