Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
פנייה לייעוץ אישי



נקודות שחשוב להכיר בכתב הגנה בתביעה לפינוי מושכר

רווקים, זוגות ומשפחות רבות בישראל שוכרים כיום דירה למגורים, והם עושים זאת תחת חוזה מוסדר. במסגרת החוזה הזה, הן לשוכרים והן למשכירים (בעלי הנכס) יש חובות וגם זכויות אשר מוגנות על פי חוק. 

נקודות שחשוב להכיר בכתב הגנה בתביעה לפינוי מושכר

במקרים מסוימים, בעלי דירות דורשים מהשוכרים לפנות נכס, וחלקם עושים זאת על ידי הגשת תביעה לפינוי מושכר.

תוכן עניינים

אם קיבלתם הודעה על תביעה שכזו נגדכם, אתם יכולים לפנות את הנכס או להגיש כתב הגנה שבו תציגו את הטענות שעלו נגדכם ותפריכו אותם. מהו כתב תביעה לפינוי מושכר ועל מה צריך לתת את הדעת בכתב ההגנה? כאן התשובות.

על כתב התביעה – בתמצית

הגשת כתב תביעה לפינוי מושכר היא בגדר מוצא אחרון בניסיון להוציא משכירים בעייתיים מנכס.

כאשר משכירים מפרים את חוזה השכירות או גורמים לנזק לנכס, בעל הנכס יכול לבקש מהם לפנות את המקום. בשלב הראשון בעלי נכסים בוחרים בהדברות, והם מבקשים מהדיירים לפנות את הדירה בלי התנגדות.

אם משכירים מסרבים לפנות נכס, בעל הדירה יכול לדרוש מהם לעשות זאת באמצעות כתב תביעה לפינוי מושכר. מדובר בהליך משפטי שתפקידו הוא לפנות דיירים סרבנים, כאשר ניתן לבחור בהליך מזורז שנמשך 60 יום, או בהליך רגיל שיכול להימשך חודשים ארוכים.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

לאחר הגשת כתב התביעה נגד הנאשמים (הדיירים), הם יכולים להגיש כתב הגנה כנגד התביעה. לאחר הגשת כתב הגנה שכזה, נקבע דיון בתביעת פינוי שוכר שבמהלכו בית המשפט מקשיב לטענות של שני הצדדים. ההחלטה בפינוי מושכרים ניתנת לאחר מספר ימים מהדיון. אם הוחלט שהשוכר אכן צריך לפנות את הנכס, יש לו 15 יום לפינוי עצמי (אלא אם כן בית המשפט קבע אחרת). אם השוכר לא עושה זאת, עלולים להינקט נגדו הליכי הוצאה לפועל.

כתב הגנה לפינוי מושכר: מה חשוב לדעת?

לבעלי נכסים ישנם זכויות שמעוגנות בחוק, אך אין זה אומר ששוכרים אינם יכולים להגן על עצמם כאשר מוגשת נגדם תביעה לפינוי מושכר.

אם התרחש מצב שבו התבקשתם לפנות נכס בלי סיבה לגיטימית, יש לכם את הזכות להגיש כתב הגנה בתביעה לפינוי מושכר. אם בחרתם במסלול הזה, ישנם כמה דברים חשובים שעליכם לדעת:

  1. הגשת כתב הגנה על פי חוק: הקפידו להגיש את כתב ההגנה בתאריך הנדרש (תוך 30 יום מקבלת התביעה), בהתאם לתקנות ולדין.
  2. הצטיידו בחוזה דירה שחתום על ידכם ועל ידי בעל הנכס ושימו לב לנתונים הבאים:
    •חוזה חתום יכול להיות המפתח שלכם להצלחה בתיק תביעה לפינוי מושכר.
    •בחוזה מפורטים סעיפים שונים שהפרה שלהם יכולה להוות עדות נגדכם.
    •אם תוכיחו שלא הפרתם את הסעיפים האלו, יש סיכוי שתוכלו להטות את הכף לצד שלכם.
    •כדי שזה יקרה, חשוב שיהיה לכם חוזה שכירות בתוקף שחתום על ידי כל הצדדים במשפט: המשכיר (בעל הדירה) והשוכרים (אתם).
  3. הפריכו את טענות התובע: ישנם לא מעט מקרים שבהם בעלי דירות מבקשים משוכרים לפנות נכס בלי סיבה לגיטימית. אם זה המצב אצלכם, מוטלת עליכם החובה להוכיח את צדקתכם. כלומר, עליכם להראות שחוק הגנת הדייר חל עליכם, ושאין לפנות אתכם מהנכס.
  4. נסחו את כתב ההגנה לפי המומלץ: כתב ההגנה שלכם צריך להיות ממוקד ותמציתי. עליכם להראות את הטענות שלכם באופן ברור, בלי לערב רגשות, ולהראות שאין ראיות לכך שהפרתם את החוזה. במקרה הצורך, תוכלו גם להביא עדים שיפריכו את טענות המשכיר ולגבש גוף ראייתי שיאפשר לכם להישאר בנכס.

האם יש צורך לשכור עורך דין בתביעות לפינוי מושכר?

אין חובה לעשות זאת, אך עורך דין מקצועי בהחלט יטה את הכף לטובתכם במקרה שהוגשה נגדכם תביעה לפינוי מושכר.

הגשת כתב הגנה לפינוי מושכר היא הליך משפטי לכל דבר שבמהלכו צריך להגיש מסמכים במועדם, לגבש כתב הגנה מוצק ולהעיד בבית המשפט. כדי לעשות זאת באופן מיטבי, חשוב שיהיה לצידכם עורך דין מקצועי שבקיא בנושא הזה.

אם הוגשה נגדכם תביעה לפינוי מושכר שאינה צודקת, יש מה לעשות בנידון. יש לכם את הזכות להגיש כתב הגנה תוך חודש ימים ממועד קבלת התביעה. הגשת כתב הגנה שמנוסח היטב ומציג את הטענות שלכם באופן ברור יכול למנוע מכם לעבור לדירה חדשה, וגם לחסוך לכם לא מעט זמן, כסף ועוגמת נפש.

*אין בניתוח המשפטי ובתוכן של אתר rashlanut-psakdin העוסק ברשלנות רפואית משום המלצה או חוות דעת והכוונה משפטית המחליפה ייעוץ פרטי מעורך דין.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8043659
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף