Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
פנייה לייעוץ אישי



שינוי בצבע השיניים כתוצאה מרשלנות רפואית

רשלנות רפואית במהלך טיפול שיניים אסתטי יכולה לגרום לשינוי בצבע השיניים. במאמר הבא נעזור לכם להבין מתי כדאי להגיש תביעות ואיך לנהל אותן בצורה נכונה.

שינוי בצבע השיניים כתוצאה מרשלנות רפואית

במידה וניתן להוכיח כי רשלנות רפואית היא זו שהביאה לשינוי בצבע שיניו של המטופל הרי שישנה עילה לתביעה.

תוכן עניינים

שינויים בצבע השיניים הם לרוב תוצאה של רשלנות רפואית בטיפולים אסתטיים.

מטופל הבוחר לעבור הלבנת שיניים צריך להיות בטוח כי הרופא שלו מחזיק בידע, בניסיון ובמיומנות הנדרשים. על פי מחקרים ותקדימים רפואיים, שינוי בצבע השיניים נגרם מבחירה בשיטת הלבנה לא מתאימה. ניתן להלבין את השיניים בדרכים שונות תוך שימוש בחומרים מגוונים.

אחד התפקידים החשובים ביותר של רופא שיניים הוא לבחור את השיטה המתאימה למצבו של המטופל. על מנת לעשות זאת רשאי ואף מוכרח רופא השיניים להיעזר בתיעוד הרפואי, לבדוק את רשימת הטיפולים הקודמים ולברר רגישויות או אלרגיות.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

חומרת הרשלנות הרפואית תקבע את מידת הפיצויים

מבחינת החוק אין הבדל בין רשלנות רפואית בטיפולים אסתטיים לבין רשלנות בטיפולים מורכבים יותר כמו שיקום הפה, כירורגיית פה ולסת או אורתודנטיה.

חומרת הרשלנות הרפואית תקבע את מידת הפיצויים, הנגזרים מתוך הנזק הפיזי, הנזק הנפשי ועלות הטיפולים הנוספים.

רופא המעוניין להימנע מתביעות רשלנות רפואית בטיפול שיניים צריך להעמיד לרשות המטופל את כל המידע האפשרי. החוק קובע כי המטפל אמור לקבל הסכמה מדעת, הכוללת הסברים על סיכונים וסיכויי הצלחה, תופעות לוואי, טיפולים חלופיים ועוד. אי מסירה של המידע היא פגיעה ישירה באוטונומיה של המטופל. גם אם השינוי בצבע השיניים נובע מתוך תגובה טבעית של הגוף לטיפול, היעדר הסכמה מדעת הוא עילה ברורה לתביעת רשלנות רפואית.

איך תדעו האם מדובר על רשלנות?

שינוי בצבע השיניים מעלה לדיון סוגיות חשובות אשר תפקידן להבחין בין טיפול רפואי כושל לבין רשלנות רפואית. החוק יוצא מתוך נקודת הנחה כי לא כל טיפול רפואי מבטיח הצלחה מלאה.

רופאים יכולים לטעות גם במקרה של ניתוחי שיניים פשוטים, ואחד התפקידים של בית המשפט הוא לשמור על המערכת הציבורית ועל מעמד המקצוע. מצד שני, דיני הנזיקין מגדירים במפורש את עוולת הרשלנות ועומדים לרשותם של האזרחים. בעוד חוק זכויות החולה מתמקד בזכותו של האזרח לקבל טיפול דיסקרטי, דיני הנזיקין בוחנים גם את הנושא של פיצויים בגין רשלנות.

כל מה שצריך לדעת על הקשר הסיבתי בתביעות רשלנות רפואית

חוות דעת של מומחה היא הגורם העיקרי אשר יכול להצביע על קיומה של רשלנות רפואית בטיפול שיניים. מטופל החש כי נפגע מרשלנות רפואית צריך לפנות אל עורך דין, להגיש תביעה אל בית המשפט ולקבל חוות דעת של מומחה. יש לבסס את התביעה עצמה נגד הרופא, המוסד הרפואי או הגורמים האחראיים על סמך מספר קריטריונים:

א. הפרה של חובת הזהירות

ב. גרימת נזק

ג. קשר סיבתי בין הפרת חובת הזהירות לבין הנזק

תביעות רשלנות רפואית בטיפול שיניים המצליחות להוכיח את הקשר הסיבתי בין הפרה של חובת הזהירות כלפי המטופל לבין גרימת הנזק נוטות ליהנות מאחוזי הצלחה גבוהים.

יחד עם זאת, שינוי בצבע השיניים לא תמיד נחשב נזק פיזי חמור ולכן חשוב לבחון כל מקרה לגופו. כדאי לבדוק האם למקד את התביעה בנזקים שנגרמו למטופל או בפגיעה לכאורה באוטונומיה שלו. התובע יכול להיעזר בתיעוד הרפואי ולהציג מסמכים התומכים בטענותיו.

מנגד, בית המשפט יבחן האם הרופא הפר את חובתו והאם בחר בדרך טיפול שאינה מתאימה למטופל. אם עורך הדין מצליח להוכיח פגיעה באוטונומיה של המטופל ייפסקו לטובתו פיצויים מבלי שיצטרך להראות קשר סיבתי בין אי קבלת הסכמתו לבין הנזק.

*אין בניתוח המשפטי ובתוכן של אתר rashlanut-psakdin העוסק ברשלנות רפואית משום המלצה או חוות דעת והכוונה משפטית המחליפה ייעוץ פרטי מעורך דין.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8043659
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף