Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
פנייה לייעוץ אישי



רשלנות רפואית יישור שיניים

המאמר הבא יסביר לכם את כל מה שצריך לדעת על רשלנות רפואית בטיפולי יישור שיניים: החל מהשימוש במכשירים, דרך חובת הרופא ועד ניהול תביעות בבית המשפט.

רשלנות רפואית יישור שיניים

יישור שיניים הוא חלק מתחום האורתודנטיה של רפואת השיניים. בעוד רפואת שיניים באופן כללי נחשבת לתחום רפואי-כירורגי, אורתודנטיה מתמקדת בנושא הלסתות, הסגירה הרצויה עבורן, הפתולוגיות הנובעות כתוצאה מהליך סגיר לא תקין והדרכים לתיקון מערכות סגר פגומות.

תוכן עניינים

המכשירים בהם משתמשים על מנת לערוך טיפולי יישור שיניים

על מנת לערוך טיפולים מורכבים מהסוג של יישור שיניים יש להשתמש במכשירי אורתודנטיה מובהקים, אותם ניתן לחלק לשניים:

א. מכשור קבוע – במסגרת המכשור הזה משתמש רופא השיניים בסמכים וטבעות המודבקים אל השיניים. במקרים מסוימים ישנו גם שימוש בקשת העוברת ביניהם על מנת להאיץ את תהליך היישור.

ב. מכשור נייד – ישנם מקרים של יישור שיניים הדורשים מכשירים ניידים. על הרופא לבחון את הנסיבות ולהחליט בהתאם על צורת הטיפול המתאימה למערכת השיניים.

אפשר להבחין בין הסמכים והטבעות על פי חומר הגלם ממנו הם עשויים, כמו מתכת, חרסינה, חימר מרוכב ועוד.

המטרה של המכשירים ושל תהליך יישור שיניים היא להפעיל כוד מדוד בכיוון הרצוי וכך להזיז את השיניים למקומן.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

תיקון מורכב יותר נגזר מאי התאמה חריגה בין גודל הלסתות או בכיוון הגדילה. בסיום הליך הגדילה של השיניים מפנה הרופא האורתודנט את המטופל אל טיפול משולב אורתו-כירורגי אשר תפקידו לשמר את המצב הסופי.

רשלנות רפואית יישור שיניים

רשלנות רפואית בטיפול שיניים אורתודנטי יכולה להיגרם כתוצאה מתהליכים רבים. היות ומדובר על תהליך אלקטיבי המתבצע באמצעות מכשור מתקדם, הסיכון הראשון הוא היעדר מיומנות או חוסר ניסיון של הרופא.

מקרים אלו של רשלנות עשויים לגרום נזקים עצומים למטופל. אבחון שגוי של מצב השיניים או טיפול רשלני יכולים להחמיר את מצבו של המטופל ולפגוע בו באופן מיידי.

הסיכון השני הוא רשלנות אסתטית, הנובעת מתוך חוסר התאמה בין המכשור בו נעשה שימוש לבין מערכת השיניים של המטופל.

על רופא השיניים לבחור את השיטה האופטימאלית לטיפול והרשלנות הרפואית עשויה להיות תוצאה של בחירה לא מקצועית.

לבסוף, רשלנות רפואית בטיפול שיניים נגרמת בעקבות מתן מרשם תרופות שגוי. על הרופא לבדוק את הרגישויות של המטופל, לבחון את התיק האישי ובמידת הצורך להשתמש בחומרי הרדמה מתאימים.

רשלנות רפואית יישור שיניים

ניהול תביעות רשלנות רפואית לאחר טיפול יישור שיניים

תוצאות הטיפול של יישור שיניים אמורות להחזיק מעמד שנים ארוכות. לעיתים חלות תזוזות פנימיות של השיניים והמטופל נדרש לעבור יישור שיניים נוסף, אך ישנם מקרים בהם התוצאות נכשלות עקב רשלנות. על מנת לנהל תביעת רשלנות רפואית בטיפול שיניים יש להוכיח את הקשר הסיבתי בין הפרת חובת הזהירות לנזק שנגרם למטופל.

היות ומדובר על תביעות רשלנות רפואית המתנהלות זמן רב לאחר הטיפול, החובה להציג תיעוד רפואי מלא מוטלת על המטפל.

התובע יכול לגייס לטובתו חוות דעת נוספת של רופא שיניים מומחה ולשכנע את בית המשפט בצדקתו.

טיפולים ליישור שיניים כוללים פרוצדורות מורכבות ולא תמיד המטופלים מודעים אליהם. מקרים של רשלנות אשר הביאו לנזקים דורשים פיצוי על טיפול שיניים רשלני כפי שנקבע בחוק. גם אם עבר זמן רב מאשר סיום הטיפול, יש להתייעץ עם עורך דין ולבדוק היתכנות של תביעת רשלנות רפואית.

רופא השיניים מחויב לעקרונות המופיעים בחוק זכויות החולה ולכללי אתיקה מחמירים. עליו לקבל הסכמה מדעת, לבצע את הטיפול בכפוף למבחן הרופא הסביר ולעקוב אחר התוצאות. במידה ומעקב זה לא התבצע והתוצאות של יישור השיניים נכשלו, המטופל צריך לבדוק אפשרות של תביעת רשלנות רפואית בגין הנזקים הפיזיים, הנפשיים, הוצאות המשפט ועוגמת הנפש שנגרמו לו לאורך התקופה.

*אין בניתוח המשפטי ובתוכן של אתר rashlanut-psakdin העוסק ברשלנות רפואית משום המלצה או חוות דעת והכוונה משפטית המחליפה ייעוץ פרטי מעורך דין.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8043659
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף