Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
פנייה לייעוץ אישי



רשלנות רפואית בטיפול שיניים

רפואת השיניים היא אחד מתחומי הרפואה אשר כולנו מכירים מקרוב. רבים אינם יודעים, אך רשלנות רפואית עלולה לקרות גם בטיפול שיניים. זוהי הסיבה מדוע יש לנהוג בזהירות רבה בבחירת רופא השיניים ולפני כל פרוצדורה רפואית, יש לקבל חוות דעת נוספת של רופא מומחה אחר.

רשלנות רפואית בטיפול שיניים

רשלנות רפואית בטיפול שיניים, יכולה להתרחש בטיפול פשוט כסתימה, במהלך טיפול שורש או בטיפולים מורכבים יותר כמו ניתוח חניכיים. כאשר מגישים תביעה, פוסק בית המשפט פיצוי עבור כל הנזקים שנגרמו לתובע עקב הטיפול ובמקרים רבים, אין המדובר רק בנזק פיזי, אלא גם בנזק נפשי.

תוכן עניינים

רשלנות רפואית בטיפול שיניים – מקרים לדוגמא

בתי המשפט דנים בתביעות רבות המוגשות בגין רשלנות רפואית בטיפול שיניים. להלן, שלושה מקרים לדוגמא:

  • העדר מיומנות וניסיון מתאימים – אלו גורמים מרכזיים לרשלנות רפואית בטיפולי שיניים. לא פעם, מבצעים רופאי שיניים, טיפולים הדורשים התמחות מיוחדת והם גורמים לנזקים פיזיים קשים מאוד למטופלים. אבחון שגוי של מחלת שיניים, עלול גם הוא לנבוע מהעדר ניסיון מספק.
  • רשלנות רפואית בטיפול אסתטי מקרה אחר נפוץ למדי הוא ביצוע טיפול רפואי אסתטי באופן רשלני, למשל, הלבנת שיניים. ישנן מספר שיטות להלבנה, כאשר על הרופא לבחור את השיטה המתאימה ביותר למטופל. בחירה שגויה, עלולה להיחשב כרשלנית, אם רופא סביר לא היה עושה טעות זו.
  • אלרגיה לתרופות – רופא שיניים מוכרח לברר עם המטופל האם הוא סובל מאלרגיות לחומרי הרדמה, תרופות וכיו”ב. אם הרופא לא בירר זאת, הוא עלול לגרום לנזק חמור למטופל, על ידי מתן מרשם לא מתאים.
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

טיפול ללא הסכמה מדעת – רשלנות

ככלל, טיפול רפואי מצריך הסכמה מדעת של המטופל. דהיינו יש לרופא חובה חוקית למסור למטופל מידע בנוגע לטיפול, מידע שיעזור לפציינט להגיע להחלטה אודות הטיפול.

את המידע ה כשאנו בוחנים הסכמה מדעת בטיפול שיניים, אנו בודקים האם רופא השיניים הציג בפני המטופל את כל המידע שהיה עליו להציג כדי שהמטופל יוכל לקבל החלטות שמתאימות לו בנוגע לטיפול השיניים.

למשל במקרים בהם רופאי השיניים לא נותנים למטופלים את התמונה המלאה ולמשל מציגים בפניה רק אפשרות טיפולית אחת, כאשר למעשה ניתן לטפל בבעיה גם באמצעים אחרים – קרוב לוודאי שבית המשפט יראה זאת כרשלנות.

גם כאשר רופא השיניים לא מסביר למטופל אודות הסיכונים האפשריים בטיפול או תופעות הלוואי, עשוי הדבר להוות רשלנות.

רשלנות רפואית בטיפול שיניים – תביעת פיצוי

רשלנות רפואית בטיפול שיניים גורמת במקרים רבים לנזקים פיזיים ואף נפשיים חמורים מאוד. בית המשפט הדן בתביעת רשלנות רפואית, פוסק לתובע פיצוי המשקף את היקף הנזק שנגרם לו.

למשל, כל פגיעה פיזית משמעותית, לרבות במסגרת טיפול שיניים, עלולה לגרום לאובדן ימי עבודה ואף לירידה בכושר העבודה.

התובע יציג בבית המשפט את תלושי השכר לראייה על רמת הכנסתו, על מנת שבית המשפט יוכל לפצותו כראוי על אובדן ימי עבודה. חוות הדעת הרפואית המוגשת מטעם התובע קובעת כי הטיפול היה רשלני וכן, מתייחסת להיקף הפגיעה ולאחוזי הנכות כתוצאה מהטיפול.

האם אפשר למנוע טיפול שיניים רשלני?

בחירה זהירה של רופא השיניים וקבלת חוות דעת נוספת לפני טיפול, יכולים בהחלט למנוע רשלנות.

ראשיתאל תפנו לרופא שיניים לא מוכר. קבלו המלצה מרופא המשפחה או מחברים ובני משפחה המטופלים אצל רופא מסוים תקופה ארוכה ומרוצים מן הטיפול.

אם יש לכם בעיית שיניים מסוימת, חשוב לפנות לרופא שיניים, המתמחה בסוג הבעיה ממנה אתם סובלים. למשל, אם עליכם לעשות טיפול שורש, ודאו כי הרופא אליו אתם פונים, הוא מומחה לטיפולי שורש. קיבלתם אבחנה?

הוסבר לכם איזה טיפול עליכם לעבור?  לפני שממשיכים, פונים לקבלת חוות דעת נוספת. כך תהיו בטוחים כי לא הייתה טעות באבחון ותוכלו להמשיך בטיפול רגועים.

לסיכום, טיפול שיניים רשלני עלול לגרום לנזקים פיזיים חמורים מאוד. חלק מן המקרים, ניתן למנוע על ידי בחירה זהירה של רופא השיניים וקבלת חוות דעת נוספת. בתי המשפט מפצים את הנפגעים מטיפולי שיניים רשלניים, כאשר הפיצוי ניתן הן על נזק פיזי והן על נזק נפשי.

*אין בניתוח המשפטי ובתוכן של אתר rashlanut-psakdin העוסק ברשלנות רפואית משום המלצה או חוות דעת והכוונה משפטית המחליפה ייעוץ פרטי מעורך דין.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8043659
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף