Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
פנייה לייעוץ אישי



רשלנות רפואית בטיפול שיניים – פרשת אליזרוב

תביעות בגין רשלנות רפואית, מוגשות הן לגבי טיפולים לצורך רפואי והן לגבי טיפולים אסתטיים. בתחום רפואת השיניים, נעשים טיפולים רבים, אשר נועדו לשיפור המראה האסתטי של הפה. כאשר הטיפול שנעשה, היה רשלני וגרם לנזק, קמה למטופל, הזכות לתבוע בגין רשלנות רפואית בטיפול שיניים.

רשלנות רפואית בטיפול שיניים – פרשת אליזרוב

 

כך עשה התובע בפסק דין ת”א 67336/06 אליזרוב גנאדי נ’ ד”ר קלמר לאה ואח’, אשר הגיש תביעת רשלנות רפואית שיניים,

בשל נזקים שנגרמו לו בעקבות טיפול שיניים אסתטי. הנתבעת ביצעה לתובע, ארבע עקירות שיניים, על מנת לאפשר הכנסת שיניים בולטות פנימה ולדלל את הצפיפות.

תוכן עניינים

במהלך העקירה, נשברה שן נוספת והדבר דרש לבצע ניתוח לעקירת השורש. הניתוח היה טראומטי וגרם לנזק בשן הסמוכה.

כתוצאה מהטיפול, כך נטען במסגרת תביעת רשלנות רפואית שיניים, נגרמה לו הפרעה אסטטית, בשל חוסר של ארבע שיניים, מול הצפיפות של השיניים התחתונות הקדמיות. כמו כן, הוא סובל מכאבים בשן שנפגעה במהלך הניתוח.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התביעה התקבלה.

דעתו של המומחה הרפואי

בתביעת רשלנות רפואית שיניים זו, בית המשפט מינה מומחה רפואי מטעמו, אשר קבע כי הנתבעת פעלה בדרך המתקבלת על הדעת, למרות שהיה ניתן להציע לתובע, גם טיפולים חלופיים אחרים.

לגבי עקירות השיניים, קבע המומחה כי על הנתבעת, היה לבצע עקירה זהירה יותר ולמנוע את הנזק לשן הסמוכה. אמנם, לא ניתנה סיבה ברורה לאובדן העצם, אך בית המשפט, קבע כי הנתבעת לא הוכיחה שלא התרשלה.

רשלנות רפואית שיניים – העברת נטל ההוכחה

בחלק מן התביעות בגין רשלנות רפואית, מבקשים התובעים, להעביר את נטל השכנוע, אל הנתבע, מנימוקים שונים. בית המשפט אינו חייב להיענות לבקשות אלו ויכול הוא לקבלן, גם באופן חלקי.

במקרה זה, העביר בית המשפט, את נטל ההוכחה אל הנתבעת, להראות כי לא התרשלה במתן הטיפול. הסיבה להעברת הנטל, היא העדר תיעוד אודות עקירות השיניים. בית המשפט סבר כי הנתבעת לא הוכיחה כי לא התרשלה במתן הטיפול:

  • עקירה לא זהירה: מומחה בית המשפט קבע כי העקירה לא נעשתה בזהירות.
  • גרימת הנזק: אובדן העצם שהתרחש לאחר העקירה, סיבתו אינה ברורה. אמנם, יכול היה הוא להיגרם גם ללא זיקה לרשלנות, אך בית המשפט סבר כי במסגרת תביעת רשלנות רפואית שיניים זו, הנתבעת לא הוכיחה כי לא התרשלה.
  • אי מתן חלופות למטופל: התובע טען כי לא הוצגו בפניו חלופות לטיפול ולכן, לא נתן הסכמה מדעת, כמתבקש על פי דין. בית המשפט קיבל טענה זו.

פיצוי לתובע

תביעתו של התובע בגין רשלנות רפואית שיניים, התקבלה. על כן, פסק לו בית המשפט, פיצוי על סך של 49,000 ₪ המורכב מהחזרי עלויות של טיפולים, צילומים, טיפולים עתידיים שייאלץ התובע לעבור ופיצוי בגין כאב וסבל:

הנתבעת עקרה את ארבעת שיניו של התובע, דבר אשר הותיר אותו עם מרווחים ועם בעיית צפיפות, אשר נותרה בעינה. התובע ביצע את כל הטיפולים שנדרשו ממנו ועוד עתיד לעבור טיפולים נוספים, על מנת לטפל במרווחים. לכן, בית המשפט, פסק לו פיצוי בגין עוגמת הנפש, על סך של 20,000 ₪.

רשלנות רפואית שיניים, יכולה להתרחש בטיפול לצורך רפואי, אך גם בטיפול אסתטי, כפי שקרה בפסק הדין שלעיל. בית המשפט מצא כי הנתבעת לא הציגה בפני התובע, חלופות לטיפול וכי לא עמדה בנטל ההוכחה, להראות כי לא התרשלה בטיפול.

*אין בניתוח המשפטי ובתוכן של אתר rashlanut-psakdin העוסק ברשלנות רפואית משום המלצה או חוות דעת והכוונה משפטית המחליפה ייעוץ פרטי מעורך דין.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8043659
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף