Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
פנייה לייעוץ אישי



רשלנות רפואית באיתור מחלת הסרטן

בתחום הרשלנות הרפואית, המייחד את מחלת הסרטן הוא שיש קשר ישיר בין אבחון מוקדם שלה לסיכויי ההחלמה. במקרים מסוימים כאשר המחלה לא מאובחנת בזמן ניתן לתבוע בגין רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית באיתור מחלת הסרטן

תוכן עניינים

מהי מחלת הסרטן?

סרטן הוא קבוצת מחלות אשר בהם תאים מסוימים בגוף מתחלקים בצורה בלתי מבוקרת. תאים אלו מצטברים בגוף והופכים לגידול ממאיר ובמקרים החמורים חלק מן התאים נודדים לאיברים אחרים בגוף, מה שמכונה גרורות. מחלת הסרטן היא גורם המוות מספר אחת בעולם המערבי והסיכויים להחלמה תלויים באזור בו התגלה, שלב הגילוי וגודלו של הגידול.

אלו מצבים יחשבו רשלנות רפואית של רופא מטפל?

התרשלות של רופא הינה מצב בו הוא חרג מהדרך בה היה נוהג ה”רופא הסביר”. במקרה של מחלת הסרטן התרשלות יכולה להתבטא, בין היתר:

  • בפענוח שגוי של הבדיקות.
  • בהתעלמות מתלונות של המטופל- כאשר הוא לא שולח את הפציינט לרופא מומחה כאשר יש צורך נראה לעין לכך. בית המשפט יתייעץ עם מומחים שונים מתחום הרפואה בכלל והאונקולוגיה בפרט.
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

תביעת רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון מאוחר

חשיבותו של הגילוי המוקדם להצלת חיים הינה משמעותית ביותר ולכן אבחון מאוחר של המחלה בהחלט מקנה עילה לתביעת רשלנות רפואית. התובע צריך להוכיח:

1) רשלנות מצד הגורם הרפואי.

2) קשר סיבתי בין ההתרשלות לבין הנזק.

רשלנות רפואית יכולה להתבטא במתן הטיפול עצמו או במתן הסבר לא מספק מצד הרופא

א) רשלנות רפואית בטיפול:

רשלנות רפואית מוגדרת כסטייה מנורמה המקובלת והסבירה.

המבחן המשפטי לכך הוא מבחן “הרופא הסביר”- האם הרופא נהג כמו שרופא סביר היה נוהג בנסיבות העניין?

במידה וכן- אין זו רשלנות רפואית אך אם היתה סטייה בלתי סבירה מדובר ברשלנות רפואית. איך נחליט מיהו הרופא הסביר? בית המשפט יתבסס על הנורמות המקובלות בתחום הרפואה (האונקולוגית במקרה זה) ועל ניסיון העבר.

ב) ביצוע הטיפול בלי לתת לפציינט הסבר על הסיכונים בטיפול או בניתוח :

חוק זכויות החולה קובע כי הרופא צריך להסביר לחולה את כל הסיכונים הכרוכים בטיפול וגם לשטוח בפניו את החלופות השונות.

חתימה על טופס ההסכמה לא מהווה תחליף להסבר בעל-פה לסיכונים ולאופציות החליפיות. במידה ולא עשה זאת, זו עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית. יש לציין כי חתימה על טופס ההסכמה לא מהווה תחליף להסבר בעל-פה.

קשר סיבתי בין הרשלנות הרפואית לנזק

יש לציין כי בנוסף להתרשלותו של הרופא יש להוכיח נזק בין ההתרשלות לבין הנזק שנגרם כאשר המבחן המשפטי נקרא מבחן האלמלא – “מבחן הסיבה בלעדיה אין” – אם הרופא היה פועל בהתאם לנורמות האם הנזק היה נגרם. במידה והתשובה שלילית, החולה יהיה זכאי לפיציו שכן מתקיים קשר סיבתי.

במידה והנזק היה נגרם בכל מקרה מתנתק הקשר הסיבתי הזכות לפיצוי נשללת.

*אין בניתוח המשפטי ובתוכן של אתר rashlanut-psakdin העוסק ברשלנות רפואית משום המלצה או חוות דעת והכוונה משפטית המחליפה ייעוץ פרטי מעורך דין.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8043659
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף