Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
פנייה לייעוץ אישי



מקרי רשלנות רפואית שזכו לסיקור תקשורתי נרחב בעולם

רשלנות רפואית היא לצערם של המטופלים חלק בלתי נפרד מההתנהלות של בתי חולים בכל רחבי העולם. בניגוד למה שנהוג לחשוב, רשלנות רפואית אינה מתקיימת רק בזמן אבחון מורכב של גידולים ומחלות, איחור בזיהוי סימנים מקדימים או כשלים בניתוח.

מקרי רשלנות רפואית שזכו לסיקור תקשורתי נרחב בעולם

כפי שניתן ללמוד מתוך רשימת מקרי הרשלנות הרפואית שזכו לסיקור תקשורתי נרחב בעולם, לעיתים דווקא הטיפולים הפשוטים גוררים תוצאות חמורות ונזקים בלתי הפיכים. מלבד ארצות הברית, גם אירופה היא מקור למקרי רשלנות רבים.

תוכן עניינים

פועל בניין נפל והצוות הרפואי דרש בדיקה רקטאלית

אחד המקרים המוזרים ביותר של רשלנות רפואית התרחש בניו יורק לפני שלוש שנים.

פועל בניין בן 38 הגיע אל בית חולים במרכז העיר לאחר שנפל מגובה רב. הצוות הרפואי נדרש לבצע תפרים בראשו, אך התעקש גם על בדיקה רקטאלית.

המטופל התנגד בזעם ולא הסכים לבדיקה, ואף הגדיל לעשות ותבע את בית החולים בגין עילת רשלנות רפואית. יחד עם זאת, בית המשפט לא פסק לזכותו וזאת עקב טענת בית החולים לכך שהבדיקה הרקטאלית אמורה הייתה לבדוק נזקים לעמוד השדרה ולבסוף אפילו לא בוצעה.

מיותר לציין כי מקרה זה העלה על סדר היום את הלגיטימציה שיש לרופאים לבצע טיפולים שאינם מקובלים על הנבדקים, גם במקרים בהם הטיפול יכול לעשות את ההבדל בין חיים למוות.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

פעולה פולשנית של הסרת שחלות ללא אישור מהמטופל

מקרה נוסף של רשלנות רפואית התרחש לפני למעלה מ-50 שנה בגרמניה.

בחורה בשם כריסטיאן נולדה עם איברי מין חיצוניים בלתי מוגדרים. היא גדלה בתור נער בשם תומס, ובהגיעה לגיל 18 החליטה לעבור ניתוח תוספתן אשר במהלכו גילה המנתח סט שלם של שחלות וקבע להסירן.

כריסטיאן גילתה שהיא אישה רק 30 שנה מאוחר יותר, אך החליטה לתבוע את בית החולים בגין פגיעה בנשיות שלה. בית המשפט בגרמניה קבע כי המנתח ביצע פעולה פולשנית מבלי לדון בהשלכות, ואף פסק לטובתה פיצויים בסכום גבוה מאוד.

הרופא כרת את הרגל הלא נכונה

בשנת 1995 נערך אחד ממקרי הרשלנות המפורסמים ביותר בהיסטוריה. מנתח כרת בטעות את הרגל הלא נכונה של מטופל בשם ווילי קינג, במהלך ביצוע הליך קטיעה סטנדרטי.

התביעה העלתה כי בוצעה שרשרת טעויות קריטיות עוד טרם הניתוח, בה לקחו חלק הצוות הרפואי, המנתחים, האחיות ולמעשה המוסד הרפואי כולו. למרות שחלק מהמנתחים גילו את הטעות, היה זה מאוחר מדי ולא ניתן היה למנוע את הרשלנות.

בית המשפט בארצות הברית פסק מעל מיליון דולר של פיצויים והמקרה גם לגל חדש של נקיטת אמצעי זהירות בבתי חולים קהילתיים.

רשלנות במהלך עיקור ותביעה על סך 1.76 מיליון דולר

גבר שניגש לניתוח עיקור שגרתי לאחר שאשתו נכנסה בפעם הרביעית בהיריון סבל ממקרה רשלנות רפואית לא פחות חמור.

במהלך העיקור החל הגבר לחוש בכאבים עזים וזאת למרות שהיה מורדם. הרופא המשיך בהליך עד אשר הניתוח הופסק היות והגבר התהפך להקיא. עקב פעולה זו התגלה כי אחד מאשכיו של המטופל הפך שחור והוכפל בגודלו.

הרופא לא המליץ על המשך טיפול ושלח את הגבר לדרכו. יחד עם זאת, הכאב המשיך לאורך שנים רבות עד אשר המטופל ניגש שוב אל בית החולים ודרש הסרה של האשכים.

כתוצאה מהתייעצות עם עורך דין  עלה חשש לתביעת רשלנות רפואית התביעה דרשה וגם קיבלה פיצויים על סך 1.76 מיליון דולר ובית המשפט קבע רשלנות אדירה מצד המנתח והצוות הרפואי.

*אין בניתוח המשפטי ובתוכן של אתר rashlanut-psakdin העוסק ברשלנות רפואית משום המלצה או חוות דעת והכוונה משפטית המחליפה ייעוץ פרטי מעורך דין.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8043659
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף