Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
פנייה לייעוץ אישי



מקרי רשלנות רפואית נפוצים בתחומי רפואה שונים

לאחרונה יותר ויותר מקרים של רשלנות רפואית עושים דרכם אל כותרות העיתונים ואל מהדורות החדשות. 

מקרי רשלנות רפואית נפוצים בתחומי רפואה שונים

רשלנות רפואית יכולה להתרחש במקצועות רפואה רבים הנוגעים לתחומים שונים והיא תוצאה של הפרת חובת הזהירות שיש לרופא כלפי החולה, הפרה אשר גרמה לו (לחולה) נזק. על מקרי רשלנות נפוצים בתחומי הרפואה השונים במאמר הבא.

תוכן עניינים

תחומי רפואה נפוצים בהם מתרחשים מקרי רשלנות רפואית

רשלנות רפואית בלידה למשל היא מסוגי הרשלנות הנפוצים והיא יכולה להתרחש במהלך ההריון, בלידה או לאחריה.

אבחון לקוי או אבחון מאוחר של בעיות בהריון אצל האם או אצל העובר, ביצוע רשלני של בדיקות ההיריון שיש לבצע במהלך ההיריון, מעקב לא קפדני דיו של ההיריון, ניתוח קיסרי המבוצע שלא כנדרש והתרשלות בלידת וואקום או לידת מלקחיים- כל אלה הם רק כמה דוגמאות לסוגים של רשלנות רפואית הקשורים ללידה ולהיריון.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התוצאה של רשלנות רפואית מסוג זה עבור היילוד יכולה להיות לידה של תינוקות בעלי מומים מסוג שיתוק מוחין, נכות, תסמונת דאון או פיגור, תסחיף מי שפיר או כריתת רחם.

סוג נוסף של רשלנות רפואית הוא רשלנות המתרחשת במהלך ניתוח. ניתוח שבוצע ללא הסכמה של המטופל ומבלי שנמסרו לו כל פרטי המידע הרלוונטיים לגבי הניתוח כולל הסיכונים הכרוכים בו, ניתוח שבוצע על-ידי רופא שאינו מיומן מספיק או ניתוח שבוצע בשיטה לא מתאימה או באזור לא נכון בגוף – כל אלה הם סיבות שיכולות להוות רקע לגרימתה של רשלנות רפואית בניתוח.

מאחר שרשלנות רפואית היא תוצר של טעות אנוש, הרי שקיים פוטנציאל להתרחשותה של רשלנות רפואית בכל אחד מסוגי הניתוחים הקיימים.

מקרים רבים של רשלנות רפואית מתרחשים בתחום רפואת השיניים.

התאמת שיניים תותבות לא מתאימות, רשלנות בעקירת שיניים או בטיפולי שורש, זלזול בהשלכות שעלולות להיות לזריקת האלחוש על שיניו, פיו וגופו של המטופל ואי הצגת הסיבוכים והסיכונים הכרוכים בביצוע טיפול השיניים הרלוונטי- כל אלה הם עילות להתרחשותם של מקרי רשלנות רפואית בתחום הרפואה הדנטאלית.

רשלנות רפואית – פנייה לעורך דין

אנחנו חיים בעידן שבו אזרחים מודעים יותר לזכויותיהם ומגלים אסרטיביות רבה יותר בשמירה עליהן.

לאור זאת, הרי שרבים מקורבנות הרשלנות הרפואית מבקשים לקבל פיצוי על הנזק שנגרם להם, זאת על-ידי הגשת תביעת רשלנות רפואית נגד המוסד הרפואי או הרופא האחראים לגרימת הרשלנות.

מאחר  שהגשת תביעה על רקע רשלנות רפואית היא פרוצדורה מסובכת המצריכה המצאתם של מסמכים רפואיים רבים והוכחות לגרימתה של הרשלנות,

לרוב היא נעשית באמצעות פנייה לעורך דין רשלנות רפואית. עורך דין המתמחה בתחום זה הוא איש מקצוע בעל ניסיון בייצוג קורבנות רשלנות רפואית ועל כן הוא יודע כיצד לממש את זכויותיו של הניזוק, כך שהוא יוכל לקבל פיצוי הולם.

*אין בניתוח המשפטי ובתוכן של אתר rashlanut-psakdin העוסק ברשלנות רפואית משום המלצה או חוות דעת והכוונה משפטית המחליפה ייעוץ פרטי מעורך דין.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8043659
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף