Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
פנייה לייעוץ אישי



חשיבות ביצוע נתיחה לאחר המוות לקביעת ממצאי רשלנות בטיפול הרפואי

נתיחת גופו של נפטר באה ללמד על הנסיבות המדויקות שהובילו למותו. במקרים בהם הנסיבות עמומות, לא ברורות או שיש לגביהן מחלוקת יש חשיבות אדירה לאפשרות של ביצוע נתיחה לאחר המוות. 

חשיבות ביצוע נתיחה לאחר המוות לקביעת ממצאי רשלנות בטיפול הרפואי

בנוסף, ישנה אפשרות משפטית לדרוש ניתוח לאחר המוות לצורך העברת חוות דעת לבני המשפחה מאת פתולוג מומחה. לעיתים חוות הדעת יכולה להצביע על רשלנות רפואית ולהביא לכדי הגשת תביעה בערכאות המקובלות.

תוכן עניינים

חוק האוטונומיה והפתולוגיה בישראל

המוסד היחידי בישראל המספק שירותי נתיחה לאחר המוות הוא המכון לרפואה משפטית בתל אביב.

על פי חוק האוטונומיה והפתולוגיה, מלבד ניתוח לאחר המוות לצורך קביעת ממצאי רשלנות רפואית ניתן לבצע את ההליך גם למטרות לימוד ולצורך נטילת איבר לשם ריפוי אדם אחר.

מנגד, ההלכה היהודית מונעת נתיחה לאחר המוות ורואה בתהליך פגיעה בקדושת המת. רק במקרה שהניתוח יכול להציל חיים אחרים נוטים רבנים לאשר אותו. משפחות דתיות אשר פונות אל עורך דין לצורך הגשת תביעת רשלנות רפואית ובירור על סמך ביצוע נתיחה לאחר המוות צריכות להכיר את המגבלה הזו ולהתייעץ עם מוסד רלוונטי.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

ממצאים המעידים על רשלנות

ישנם מספר גורמים המצביעים על צורך בניתוח לאחר המוות לצורך קביעת ממצאי רשלנות בטיפול רפואי בניתוח.

הגורם העיקרי הוא חשש לכך שנסיבות לא טבעיות הן אלו שהביאו למותו של המנוח. נסיבות אלו יכולות להיות רשלנות, מחדל, בחירת שיטת טיפול לא נכונה, הקצאת תרופות לא מתאימות וכדומה. קיומן של נסיבות אלו מספק לתובעים עילת תביעה נזיקית נגד הרופא הרשלן או המוסד האחראי.

טיפול בתביעה

על בסיס הממצאים של ניתוח לאחר המוות ניתן ללמוד רבות על מצבו של הנפטר טרום הטיפול הרפואי.

הזנחת המעקב הרפואי, אבחון לקוי של המחלה ומרשם במינון שגוי הם רק חלק מהדוגמאות לעילות תקפות עבור תביעות רשלנות. יש לגבש את התביעה לפי הממצאים, לחזק את הוכחת הקשר הסיבתי ולעמוד בתנאים לביצוע ניתוח לאחר המוות בישראל. חשוב להתייעץ עם עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית בנושא הזה ולבחון כיצד ההליך צריך להתבצע.

*אין בניתוח המשפטי ובתוכן של אתר rashlanut-psakdin העוסק ברשלנות רפואית משום המלצה או חוות דעת והכוונה משפטית המחליפה ייעוץ פרטי מעורך דין.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8043659
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף