Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
פנייה לייעוץ אישי



רשלנות רפואית בהשתלת שיניים

השתלות הן חלק מטיפול שיניים הדורש ניסיון, מיומנות ומעקב אחר התוצאות. במאמר הבא נבין מה הן עילות התביעה הנפוצות עבור רשלנות רפואית במקרים של השתלות

רשלנות רפואית בהשתלת שיניים

בטיפולי השתלות שיניים יש צורך בהתמחות מיוחדת של הרופא. יחד עם זאת, החוק בישראל אינו מונע מכל רופא שיניים כללי לבצע את מגוון ההשתלות.

תוכן עניינים

ההגבלה היחידה של החוק מופיעה בזכויות החולה. על פיהן, על הרופא להשיג הסכמה מדעת של המטופל לפני תחילת הטיפול. במידה ומדובר על טיפול כירורגי מהסוג של השתלות, ההסכמה מדעת צריכה להופיע בכתב על גבי טופס ייעודי.

רשלנות רפואית בהשתלת שיניים – העילה המרכזית היא חוסר הכשרה וניסיון

עילות תביעה בגין רשלנות רפואית בטיפול שיניים הכולל השתלות יכולות להיות מגוונות.

על מנת להימנע מכך יש לפנות מראש אל טיפולו של רופא מומחה. פגיעות מניתוחי השתלות, הרמות סינוס או השתלות בלסת התחתונה ללא עצם בכמות מספקת הן רק חלק מהדוגמאות אשר יוצרות נזקים בלתי הפיכים. ההשתלות חושפות פגיעות נוירולוגיות קשות ועילות התביעה חייבות לקחת בחשבון את הנזקים הנגרמים למטופל.

מהבחינה הזו, ההסכמה מדעת אותה אמור לקבל הרופא צריכה לכלול פירוט יתר.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

תובעים הפונים אל בית משפט לצורך תביעת רשלנות רפואית יכולים לטעון כי לא היה להם מספיק ידע לגבי השתלות.

תפקידו של הרופא הוא להציג את הכשרתו ואת ניסיונו בפני המטופל. במילים אחרות, עילה לתביעת רשלנות רפואית יכולה להיות הוכחה שמידת הכשרתו וניסיונו של הרופא היו מועטים או לא היו קיימים בכלל.

כיצד נמדד כישלון בביצוע?

עילה נוספת לתביעות רשלנות רפואית בטיפול שיניים של השתלות היא כישלון עקב ביצוע לקוי. ניתן למנות מספר השלכות של השתלות שיניים רשלניות:

א. מחלות סיסטמיות – שתלים שלא נקלטו עקב מחלות סיסטמיות מכשילות את הטיפול ומצביעות ברוב המקרים על רשלנות של הרופא.

ב. מחלות חניכיים – על הרופא לזהות מחלות חניכיים ולהחליט על טיפול מתאים. בנוסף, רשלנות רפואית בטיפול שיניים עם השתלות יכולה לגרום למחלות אלו ולפגוע במטופל.

ג. חשיפת שתלים מוקדם מדי – על רופא השיניים לנהל מעקב אחר תוצאות ההשתלה. חשיפה מוקדמת של השתלים פוגעת בשיני המטופל וגוררת נזקים נוספים.

רשלנות רפואית בהשתלות שיניים – עילות שונות, פיצויים דומים

הפגיעות האופייניות כתוצאה מביצוע טיפולי שיניים, רשלנות רפואית בעקירת שיניים או שתלים הן זיהום בעצמות הלסת, פגיעה בפרקי הלסת ופגיעה ניורולוגית. הרשלנות יכולה להיות תוצאה של טיפולי כירורגיה אסתטיים או טיפולים חיוניים.

מבחינת בית המשפט, העילות לתביעות רשלנות בגין השתלות מביאות לתוצאות זהות והפיצויים בגין פגיעה עצבית בזמן השתלת שיניים עשויים להגיע לעשרות אלפי שקלים. בית המשפט בוחן את הפיצוי על טיפול שיניים רשלני על פי אבדן השתכרותהוצאות רפואיות והוצאות נלוותשכר טרחה של מומחההוצאות נסיעהכאב וסבל ועוד.

רשלנות רפואית בהשתלת שיניים

הגשת תביעות בגין רשלנות בהשתלת שיניים

על מנת להוכיח את קיומה של הרשלנות הרפואית צריך התובע להראות קודם כל את חובת הזהירות של הרופא.

לאחר מכן עליו להציג בפני המשפט הוכחות לכך שחובת זהירות זו הופרה ובעקבות ההפרה נגרם הנזק. בית המשפט מקבל את טענותיו של התובע בדבר רשלנות רפואית רק לאחר שהוא משתכנע לגבי קיומו של קשר סיבתי בין הפרת חובת הזהירות לבין היווצרות הנזק.

תנאים אלו הם הבסיסיים לצורך הגשת תביעות רשלנות רפואית בכלל ותביעות רשלנות רפואית בהשתלת שיניים בכלל זה. בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם עורך דין לפני שמתחילים בתהליך.

חלק מבתי המשפט מפעילים את מבחן הרופא הסביר על מנת לבדוק מקרים של רשלנות, לעומת אחרים המעדיפים להתמקד בנסיבות המונחות לפניהם. בכל מקרה, יש לקחת בחשבון תהליך ארוך הנמשך לעיתים שנים ארוכות.

לסיכום, עילות התביעה העיקריות בגין רשלנות רפואית בהשתלות שיניים הן חוסר הסכמה מדעתהכשרה לא מתאימה של הרופאביצוע לקויהיעדר פיקוח וקשר סיבתי בין הפרת חובת הזהירות לנזק.

*אין בניתוח המשפטי ובתוכן של אתר rashlanut-psakdin העוסק ברשלנות רפואית משום המלצה או חוות דעת והכוונה משפטית המחליפה ייעוץ פרטי מעורך דין.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8043659
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף