Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
Rashlanut-Psakdin_MainPic רשלנות רפואית פסק דין
פנייה לייעוץ אישי



הביקורת על תביעות רשלנות רפואית בלידה

תביעות רשלנות רפואית בלידה מוגשות במקרים בהם ניתן להוכיח מתן שירותים רפואיים תוך סטייה מרמת הזהירות הסבירה, כל עוד הסטייה גורמת נזק למטופל.

הביקורת על תביעות רשלנות רפואית בלידה

קל להבין את החשיבות של תביעות מן הסוג הזה ולהכיר במשמעותן עבור הניזוקים.

אף על פי כן, כדאי להביא בחשבון גם את הביקורת החברתית על התביעות. הביקורת נובעת מתוך מקום של שיפור ההתנהלות המשפטית ביחס למתן שירותים רפואיים.

במילים אחרות, מבקרי השיטה הנוכחית מציבים שורה ארוכה של טענות הבוחנות את האפקטיביות של תביעות רשלנות בכלל ורשלנות רפואית בלידה בפרט.

תביעות רשלנות רפואית בלידה מבוססות על מנגנון הרתעה. מבחינת בתי המשפט, המטרה בהטלת אחריות על רופא ובקביעת פיצויים עבור הניזוק היא לעזור לשפר את השירות בטווח הרחוק.

רוב הרופאים מבוטחים על ידי חברות הביטוח המתמחות ברפואה ולכן תביעות מן הסוג הזה גוררות סנקציות חריפות.

פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

רופא המסתכן ברשלנות עלול לאבד את עבודתו, לשאת בהוצאות כבדות ולספוג נזקים בלתי הפיכים. התביעות מוגשות על מנת לייצר הרתעה ולהבטיח את בטיחות המטופלים.

אם אתם מרגישים שבוצעה רשלנות רפואית בטיפול שקיבלתם אל תהססו לפנות אלינו ולבדוק אם קיימת עילת תביעת רשלנות רפואית.

טענות נגד מנגנון ההרתעה

מנגנון ההרתעה כפי שהוצג לעיל מהווה את הנימוק להגשת תביעות רשלנות רפואית. מנגד, יש כאמור לא מעט ביקורת על הגישה הזו. הביקורת העיקרית גורסת כי אוסף של תביעות עשוי להביא לסחרור במערכת הביטוח.

סחרור כזה יגרום הערכת יתר של פרמיית הביטוח ויביא לעזיבה של רופאים טובים את התחום.

ביקורת נוספת היא פגיעה פוטנציאלית באיכות הרפואה. לפי הביקורת, רופאים הנדרשים לבחור בין סיטואציות שונות תמיד יבחרו את האופציה הבטוחה כדי להימנע מתביעה – על אף שלא מדובר באינטרס הטוב ביותר של המטופל.

טענות אחרות נגד מנגנון ההרתעה המיושם לכאורה בתביעות רשלנות רפואית בלידה קשורות לשיקולי אי יעילות כלכלית. לפי טענות אלו, ריבוי תביעות יוביל ליצירתה של מערכת רפואית מתגוננת.

זו מערכת הגוררת בדיקות מיותרות ובזבוז משאבים ולכן יש להימנע ממנה. בסופו של דבר, הביקורת סביב תביעות רשלנות רפואית הן חלק מעולם המשפט. ביקורת זו תורמת לגיבוש הוראות החוק והיא חיונית לטובת הכלל.

*אין בניתוח המשפטי ובתוכן של אתר rashlanut-psakdin העוסק ברשלנות רפואית משום המלצה או חוות דעת והכוונה משפטית המחליפה ייעוץ פרטי מעורך דין.

לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-8043659
פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידע חשוב נוסף